پنج شنبه 9 فروردین 1403

18 اردیبهشت 1397

عرضه آثار اربعینی به ۵ زبان در نمایشگاه کتاب

معاون کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از عرضه آثار اربعینی به ۵ زبان زنده دنیا در نمایشگاه کتاب خبر داد.


حجت‌الاسلام والمسلمین شریف‌تبار، معاون کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنادرباره فعالیت‌های این مرکز در نمایشگاه کتاب عنوان کرد: در این رویداد فرهنگی به معرفی آثار مکتوب کمیته در حوزه اربعین می‌پردازیم.

وی افزود: همچنین محصولات فرهنگی ، دیجیتالی، صوتی و تصویری در قالب E book   و ... نیز عرضه شده است که همگی به آموزش فرهنگ اربعین به زوار می‌پردازد. بر این اساس بیش از ۱۰۰ اثر مختلف در نمایشگاه عرضه شده است.

شریف‌تبار توضیح داد: این آثار با شروع جریان فرهنگی و مذهبی اربعین تولید شده‌اند و کمیته فرهنگی از هنگامی که نظم و نسق خاصی پیدا کرد،‌ نسبت به چاپ و انتشار موضوعات مختلف اقدام کرد. همچنین ۱۲ کتاب به دیگر زبان‌ها داریم.

وی گفت: کتاب‌هایی برای زائران پاکستانی، ترکی، افغانی و ... به زبان‌های اردو، فارسی، عربی‌، انگلیسی و ترکی منتشر شده است. تولیدات روایتگری نیز به زبان فرانسه ارائه شده است. همچنین آثاری به زبان عربی برای کودکان عرضه شده است.

شریف‌تبار اظهار کرد: بر این اساس در مجموع با به شمار آوردن فیلم، موشن‌گرافی، اینفوگرافی، پوستر و کتاب می‌توان گفت که در مجموع ۲۰۰ اثر در نمایشگاه عرضه شده است. همچنین اسناد کمیته فرهنگی نیز در قالب کتاب ارائه شده است. بسته سیاست‌های رسانه‌ای نیز در قالب کتاب منتشر شده است که مشخص می‌کند افرادی که قصد آن را دارند که در حوزه رسانه کار کنند، چه بایدها و نبایدهایی را باید مورد توجه قرار دهند.