دوشنبه 26 شهریور 1403

عصر شعر «یک کاروان ستاره» در خبرگزاری فارس برگزار شد

مراسم عصر شعر یک کاوران ستاره برگزار و در این مراسم به اهمیت روایتگری صحیح از اربعین برای جلوگیری از روایت‌های دروغین اشاره شد.


مراسم عصر شعر «یک کاروان ستاره» با حضور رئیس شورای بانوان کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین خانم دکتر اصلانی و جمعی از بانوان شاعر کشورمان در خبرگزاری فارس برگزار شد.اصلانی در این مراسم با اشاره به اهمیت شعر در ایجاد تحول عاشقانه در بین افراد، تصریح کرد: ما در زمینه اربعین حسینی با جنگ روایت‌ها مواجه هستیم. البته دشمن نتوانسته چندان نفوذی در این زمینه داشته باشد، چرا که راویان عاشورا و راه حق اجازه نداده‌اند تا حقیقت عاشورا و اربعین در پس سیاهی دشمنان پنهان شود.وی به اهمیت جایگاه روایتگری در قالب شعر درباره اربعین و حضور بانوان در این مراسم باشکوه اشاره کرد و افزود: در برخی اوقات شاهد هستیم که دشمن پیاده‌روی اربعین را به یک حرکت ورزشی و دسته جمعی تقلیل می‌دهد تا از این طریق حضور میلیونی زائران حسینی را از معنویت و روایات اصلی دور کند.اصلانی با بیان اینکه استفاده از هنر به ویژه شعر می‌تواند مانع از توسعه روایت‌های دروغین از اربعین شود، ادامه داد: باید با استفاده از شعر نشان دهیم افرادی که در حماسه اربعین حضور پیدا می‌کنند، در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند.در این مراسم فاطمه نانی‌زاد، الهام صفالو، فاطمه غلامی، رباب کلامی، مهدیه نژاد ابراهیم، ریحانه طاهری، ملیحه رجایی، ریحانه ابراهیم زادگان، منصوره محمدی مزینان، سمانه رحیمی، فاطمه گیلانی، مهناز نصری به شعرخوانی درباره امام حسین علیه‌السلام و شهدای دشت کربلا و مخدرات اهل بیت(ع) پرداختند.
با توجه به هم‌زمانی برپایی این عصر شعر با سالروز شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها، اشعاری درباره غربت و نگرانی‌های دردانه ارباب هم خوانده شد. همچنین سفره کوچکی مزین به نام ریحانةالحسین در دکور این برنامه قرار گرفت.سعید حدادیان شاعر و ذاکر آل الله(ع) نیز از دیگر مهمانان عصر شعر یک کاروان ستاره بود که در مورد اهمیت نقش اربعین در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نیز رابطه اربعین با تحولات امروز منطقه غرب آسیا به ایراد سخن پرداخت.
دبیر کارگروه شعر کمیته فرهنگی و آموزشی بانوان ستاد اربعین فاطمه نانی‌زاد از برگزاری همزمان عصر شعر یک کاروان ستاره در استان قم و یزد نیز خبر داد.سپس در بخش نهایی برنامه کتاب «چله کلمات» رونمایی شد. این کتاب مجموعه‌ای از اشعار بانوان شاعر در رثای شهدای کربلاست که در سال‌های ۱۴٠۱ و ۱۴٠۲ در عصر شعرهای کارگروه شعر و ادب در تهران و قم و کربلا قرائت شده‌اند و قرار است نسخه الکترونیکی آن در دسترس علاقمندان به ادبیات قرار بگیرد./فارس
 
  • #کربلا_طریق_الاقصی