جمعه 28 اردیبهشت 1403

میراحمدی خبر داد

زیر ساخت‌های جاده‌ای عراق؛ دلیل عدم موافقت با کاپوتاژ خودرو

رئیس ستاد مرکزی اربعین از عدم موافقت کشور عراق با کاپوتاژ خودرو به دلیل زیر ساخت های جاده ای کشورشان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری الا بعین به نقل از خبرنگار مهر سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی از در حاشیه صد و هفدهمین جلسه ستاد اربعین که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد درخصوص مباحث مطرح شده در این جلسه گفت: این جلسه در ۲ بخش تجلیل از خانواده شهدا و گزارش‌گیری از استانداران و کمیته‌های ستاد اربعین تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه مباحثی از جمله مشکل در سامانه سماح و اختلال در روند تهیه بلیط قطار و هواپیما مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه علی رغم تأکیدات مکرر جهت انجام تمهیدات لازم برای عدم ایجاد اختلال در سامانه سماح گفت: نماینده سازمان حج و زیارت در این جلسه اعلام کرد طی امروز و فردا مشکل سامانه سماح بر طرف خواهد شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: در برخی از استان‌ها افزایش قیمت فروش بلیط اتوبوس را شاهد بودیم که وزیر کشور تاکید کرد باید بلیط‌ها به قیمت‌های مصوب به زائرین فروخته شود.

میراحمدی درباره قیمت و کمبود بلیط هواپیما گفت: مقرر شد سازمان هواپیمایی کشور تیمی تشکیل دهد تا بر قیمت‌ها نظارت داشته باشد.

وی در خصوص کاپوتاژ خودرو گفت: ما اصرار داشتیم که خودروهای شخصی به عراق اعزام شوند اما با توجه به زیر ساخت‌های جاده‌های کشور عراق این موضوع مورد موافقت کشور عراق قرار نگرفت؛ فقط خودروهای عراقی که در ایران حضور دارند می‌توانند از مرزها عبور کنند.

میراحمدی در خصوص راه اندازی استودیو اربعین در وزارت کشور گفت: با توجه به تأکیدات رئیس جمهور برای اطلاع رسانی واحد به زائرین اربعین این استودیو در وزارت کشور راه اندازی شد.

پایان خبر/


آخرین اخبار