شنبه 8 اردیبهشت 1403

21 شهریور 1397

جلسه کارگروه بانوان کمیته فرهنگی استان قم برگزار شد

جلسه کارگروه بانوان کمیته فرهنگی استان قم با موضوع وظایف و مسئولیت های کارگروه بانوان استان در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد


جلسه کارگروه بانوان کمیته فرهنگی استان قم با موضوع وظایف و مسئولیت های کارگروه بانوان استان در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد

در این جلسه سرکار خانم ظهیری رئیس کارگروه اربعین بانوان استان ضمن تشکر و قدردانی از حضور نمایندگان نهادها و سازمان­ها به بیان اهمیت حرکت عظیم اربعین و نقش بانوان پرداختند و تأکید کردند با فرصت سازی، حسن استفاده از این مسئله را داشته باشیم.

در ادامه به سه مسئله مهم اشاره نمودند: اولین مسئله این است که اربعین نماد وحدت جهان اسلام است فلذا در این کارگروه برنامه ریزی­ها در راستای حفظ وحدت جهان اسلام باشد. دومین مسئله اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری (حفظه الله) جریان اربعین را نباید از عراقی ها گرفت و آنها باید متولی این امر باشند و سومین مسئله که باید مد نظر باشد مردمی بودن جریان اربعین است .

ایشان افزودند: در جریان اربعین به دلیل جمعیت زیاد و شرایط خاص از حضور بانوان دعوت نمی­کنیم ولی تعداد زائران بانوان به قدری زیاد است که می­طلبد ما کمیته بانوان استان را راه اندازی و از ظرفیت طلاب مستعد در راستای کارهای فرهنگی و تبلیغی در این جریان عظیم استفاده کنیم .

سپس مدیر کل امور فرهنگی تبلیغی به بیان وظایف و مسئولیت کارگروه بانوان استان پرداختند و از تمامی نمایندگان حاضر در جلسه درخواست کردند در مورد این وظایف اعلام نظر کنند .

در این جلسه نمایندگان نهادها و سازمان ها به بررسی اعلام نظر در رابطه با مسئولیت ها و وظایف کارگروه بانوان استان قم، اقدامات انجام شده در سال های گذشته، آسیب ها و کم و کاستی ها پرداختند و پیشنهاداتی نیز در این زمینه ارائه نمودند.