جمعه 7 اردیبهشت 1403

06 مرداد 1397

برگزاری اولین جلسه کمیته فرهنگی اربعین استان لرستان

جلسه کمیته فرهنگی استان لرستان باحضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان واعضای کمیته فرهنگی وآموزشی استان به ریاست مدیر کل تبلیغات اسلامی استان و باشرکت معاون هماهنگی وامور استانهای کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، برگزارشد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، جلسه کمیته فرهنگی استان لرستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان و اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی استان به ریاست مدیر کل تبلیغات اسلامی استان حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی امین و باشرکت معاون هماهنگی و امور استان‌های کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، برگزارشد.
در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی (زیدعزه ) نماینده محترم ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری این حرکت را بی‌بدیل از جهت کمی و کیفی دانستند. ایشان در ادامه در راستای هدایت و راهبری  فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی اربعین و ایفای نقش دستگاه‌ها و نهادهای مختلف سخنانی رو ایراد فرمودند .

در این جلسه حجت الاسلام شریف تبار معاون هماهنگی وامور استان‌های کمیته فرهنگی و آموزشی ستادمرکزی اربعین حسینی(ع) ضمن تبیین وظایف و مسوولیت‌های کمیته‌های استانی و نقش و جایگاه مردم در حماسه اربعین، خواستار ارتقای کیفیت خدمات فرهنگی و توجه و اهتمام به آموزش در فرصت عزاداری محرم شد که یکی از لوازم این امر ساماندهی مناسب فعالان فرهنگی و برنامه‌ریزی جهت بهره‌مندی از روحانیون و پایگاه‌های دینی و مذهبی و رسانه‌های عمومی دانستند.
حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی امین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان و ریاست کمیته فرهنگی استان ضمن اشاره به گزارش فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در سال‌های گذشته  به تبیین وظایف و نقش نهادها سازمانی و مردمی در این حرکت عظیم فرهنگی پرداختند .
لازم به ذکر است در این جلسه ساز و کارهای هم‌افزائی و ارائه خدمات به زائران استان به‌ویژه زائران عبوری از این استان به سمت مرزهای خروجی، تصمیماتی اتخاذ گردید.