جمعه 7 اردیبهشت 1403

01 مرداد 1397

اقدامات فرهنگی در راس سیاست های ستاد عتبات عالیات قرار گیرد

امام جمعه خمین گفت: اقدامات فرهنگی و نشر و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) بایستی در راس سیاست های ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار گیرد.


 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت الاسلام سید علی حسینی پور روز یکشنبه در جلسه هماهنگی امور ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان خمین، اظهار کرد: آیین اربعین یک معجزه و سرمایه عظیم اسلامی است و هر ساله شمار زائران آیین معنوی اربعین روبه افزایش است.

امام جمعه خمین ادامه داد: برنامه ریزی در راستای تبلیغ فرهنگ حسینی در آیین با شکوه اربعین با اقدامات فرهنگی موکب ها مد نظر متولیان امر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اهداف اقتصاد مقاومتی در طرح ها و برنامه های ستاد عتبات عالیات می تواند تحقق یابد، افزود: طرح گره های آسمانی که به همت قالیبافان انجام می شود، نمونه ای بارز از پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی است و افراد و خادمان در این زمینه باید مورد حمایت ستاد قرار گیرند.

حجت الاسلام حسینی پور ادامه داد: در راستای اعتماد سازی و جلب مشارکت های مردمی و بهره گیری از ظرفیت خیرین،  مستند سازی اقدامات ستاد و تبیین آن برای مردم در این زمینه اثر گذار خواهد بود.

امام جمعه خمین با بیان اینکه کمک به کشورهای اسلامی در شرایط کنونی اقتصاد کشور، باعث ایجاد تعارضات و نارضایتی در نگاه جامعه به این عمل شده است، گفت: فرهنگ کمک رسانی و مشارکت یک فرهنگ انسانی و اسلامی است که باید در جامعه تبیین و تشریح شود.

 فرماندار شهرستان خمین نیز با اشاره به اهمیت کار ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: مشارکت مردم و خیران در بازسازی ستاد عتبات عالیات از برکات و ثمرات ارزشمند نظام اسلامی است و مردم زادگاه امام همواره در عرصه های مختلف عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار(ع) به نمایش گذاشتند.

احمد طهرانی بیان کرد: مردم شهرستان خمین اخلاص و ارادت خود را در دوران هشت سال دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و تثبیت نظام جمهوری اسلامی با تقدیم یک هزار شهید به اثبات رسانده اند و جایگاه برتر این شهرستان در بازسازی ستاد عتبات عالیات برگرفته از روحیه اعتقادی و دینی آنها است.