جمعه 7 اردیبهشت 1403

22 آذر 1396

حضور اساتید دانشگاهی از 14 ملیت در همایش اربعین

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از حضور اساتید دانشگاهی کشورهای مختلف و 14 ملیت در همایش اربعین امسال خبر داد.


حجت الاسلام والمسلمین احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، از حضور نخبگان دانشگاهی در همایش اربعین و برگزاری همایش‌هایی در موسم اربعین که از نظر کیفی و کمی طی امسال بیش از گذشته بود به عنوان نقطه قوت این جریان عظیم فرهنگی مذهبی یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه اساتید دانشگاهی از 14 ملیت در همایش اربعین حضور داشتند،‌ اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در این راستا، تنظیم پیوست فرهنگی موکب‌ها بود که به تعداد زیادی از ایران در عراق حضور پیدا کرده بودند و در حوزه اسکان و تغذیه به خدمات‌رسانی مشغول شدند.

به گفته رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، این موکب‌ها ظرفیت آن را نیز دارند که به فعالیت فرهنگی بپردازند، از این رو با همکاری کمیته اسکان و تغذیه سند و پیوستی تهیه کردیم که موکب‌ها به فعالیت فرهنگی نیز بپردازند.

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه سخنانش به اعزام مبلغ، مداح و سخنران توسط مسئولان هر موکب و برگزاری نماز جماعت به عنوان فعالیت فرهنگی اشاره و عنوان کرد: همچنین موضوع تبلیغات محیطی و انتخاب شعار و احادیث مناسب و اطلاع‌رسانی از دیگر موضوعاتی بود که موکب‌ها ظرفیت انجام آن را دارند.

وی از تهیه تجهیزات مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی موکب‌های یاد کرد و افزود: این تجهیزات می‌توانند به منظور پخش صوت قرآن، ارائه صفحه‌ای از قرآن برای زواری که تردد می‌کنند، برپایی مراسم زیارت عاشورا و ... مورد استفاده قرار گیرند.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: این فعالیت‌ها در قالب یک سند به همه موکب‌ها ابلاغ شد و برنامه‌ریزی کردیم که اجرای کامل و 100 درصد آنها طی مدت زمان سه سال صورت گیرد که البته پیش‌بینی می‌کردیم که طی امسال حدود 30 ـ 40 درصد این فعالیت‌ها اجرایی شود که بیش از این میزان به انجام رسید.