جمعه 7 اردیبهشت 1403

07 آذر 1396

برگزاری 10 همایش و 24 نشست علمی

کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین همزمان با ایام برپایی مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی،‌ اقدام به برپایی 10 همایش ملی و بین‌المللی و 24 نشست علمی ـ تخصصی کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، همزمان با برپایی مراسم پیاده‌روی اربعین در سال جاری، جلسات، همایش‌ها،‌ نشست‌ها و هم‌اندیشی‌های مختلفی به کوشش کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در ایران و عراق برگزار شد که از آن جمله می‌توان به برگزاری جلسات با علما و آیات عظام، ائمه جمعه، فرهیختگان علمی و فرهنگی، نهادها و موسسات و هیئات مذهبی در قالب 75 جلسه اشاره کرد.

همچنین برپایی 10 همایش با موضوعات مختلف از جمله جریان‌شناسی شعر اربعین در کربلا، اربعین در دانشگاه کربلا، مبلغان اربعین در قالب دو همایش، سخنرانان و مداحان، سه گردهمایی بین‌المللی با حضور نخبگان جهان اسلام در کربلا و دو همایش با حضور مبلغان یاد کرد.

اجتماع زائران اربعین حسینی در محل مصلاها و اماکن مذهبی استان‌ها در 10 استان و برپایی 24  نشست علمی ـ تخصصی با موضوع اربعین، هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های ایران در دانشگاه علامه، گردهمایی قاریان، برپایی 10 نشست ویژه بانوان با همكاری 12 دانشگاه و مرکز فرهنگی ایران، از دیگر برنامه‌های فرهنگی برپا شده طی اربعین 96 بوده است.

در همین راستا 8 هم‌اندیشی اربعین در دانشگاه‌ها، 4 هم‌اندیشی بانوان و اساتید دانشگاهی و حوزوی در کربلا و اعلام فراخوان سومین سوگواره بین‌المللی عبرات در 9 بخش شعر و ادب، داستان و سفرنامه، خوشنویسی، نقاشی و تصویرسازی، پوستر، عكس، فیلم کوتاه و مستند، نماهنگ و قطعات صوتی و تصویری و آثار رادیویی نیز صورت گرفت.