شنبه 8 اردیبهشت 1403

18 آبان 1396

رییس دانشکده الهیات کربلا:

اربعین لرزه بر اندام دشمنان مسلمانان انداخته است


 

 

رییس دانشکده الهیات دانشگاه کربلا از اربعین بعنوان بزرگترین نعمت خداوند به مسلمانان یاد و تصریح کرد: باید قدردان این نعمت باشیم و از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

حجت الاسلام بلاسم الزاملی رییس دانشکده الهیات دانشگاه کربلا که امروز(18 آبان ماه) در دومین روزهمایش علمی و بین المللی اربعین درهتل جواهر کربلا سخن میگفت ، افزود: اگر به اربعین از ابعاد مختلف نگاه شود، درمی یابیم که  تمامی پیام های اسلام و عاشورا در اربعین نهفته است، زیرا اسلام در عاشورا و اربعین خلاصه می شود و ما می توانیم همه پیام های اسلام را از این دو حرکت بگیریم.

این شخصیت دانشگاهی عراقی هدف اصلی از اربعین را آزادی انسان دانست و گفت: این نعمت را عاشورا و اربعین به ما ارزانی داشته است.

وی افزود: اربعین یک پدیده فردی و اجتماعی عادی نیست بلکه دارای ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است و می توان از آن به خوبی بهره گرفت و در همه عرصه ها آن را گسترش داد.

سخنران ادامه داد: امروز اربعین در همه جوامع نفوذ کرده و توانسته است جهان را تحت تاثیر قراردهد و مخالفان و موافقان نیز به پیام های این اجتماع عظیم اعتراف کرده اند.

حجت الاسلام بلاسم الزاملی سپس آثار اربعین را برشمرد و با اشاره به اینکه اربعین لرزه بر اندام دشمنان مسلمانان انداخته است، گفت: جهانیان از این اجتماع عظیم حیرت زده شده اند که چگونه در یک زمان و مکان خاص این همه زائر گردهم می آیند و این گونه خالصانه دراین حماسه شرکت می کنند.

وی تاکید کرد: اگر مسلمانان متحد باشند و از اربعین به عنوان یک پیام جهانی استفاده کنند، می توانند در جهان تحول ایجاد کنند وبسیار تاثیرگذار باشند و به پیروزیهای بزرگی دست یابند.