جمعه 7 اردیبهشت 1403

17 آبان 1396

حضور در راهپیمایی اربعین نوعی عبادت است

پژوهشگر علوم دینی گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین و اعمال مربوط به آن نوعی عبادت و نشان دهنده مودت اهل بیت است.


 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی در شب نوزدهم صفر در جمع عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) درحسینیه قمی ها در شهر مقدس کربلا اظهار داشت: عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) با حضور در پیاده روی بزرگ اربعین در حال عبادت و انجام یک واجب دینی هستند و همه این اعمال به نوعی عبادت و باعث مودت بیشتر به اهل بیت عصمت و طهارت می شود.

حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی درتبیین ویژگی های زیارت  اربعین خاطرنشان کرد: در زیارت اربعین حسینی، ارواح همه انبیاء و اولیای الهی و فرشتگان در جوار ضریح شش گوشه اباعبدالله حضور دارند.

وی با اشاره به روایاتی در مورد جایگاه زائران ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: در روز قیامت حتی زمین کربلا به وجود مبارک امام حسین (ع) به خود می بالد، چرا که بهترین انسان را در درون خود دارد.

تویسرکانی فلسفه راهپیمایی اربعین را، قیام علیه ظالمان دانست و افزود: ما می خواهیم با برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین یک نهضت جهانی راه بیندازیم تا در پناه مودت اهل بیت ظالمان را متنبه و بر سر جای خود بنشانیم.

این پژوهشگر علوم دینی با بیان اینکه اسلام یک دین جهانی است و راهپیمایی بزرگ اربعین می تواند رسانه ای تاثیرگذار برای انعکاس صدای مظلومیت اهل بیت باشد، تصریح کرد: بعضی در مورد راهپیمایی اربعین از ما ایراد می گیرند و می گویند که بساط آن را جمع کنید اما، ما با راهپیمایی اربعین به آنها می گوییم که ما راه اهل بیت را برای مبارزه با ظالمان ادامه خواهیم داد.

تویسرکانی مودت به اهل بیت را مهم ترین ویژگی عاشقان اباعبدالله الحسین برشمرد و اظهار داشت: همانطور که در موضوع گریه بر اهل بیت، گفته می شود بلند بلند گریه کنید ، در مورد مودت سالار شهیدان حتی اگر انسان نمی تواند گریه کند، باید تباکی کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید مودت اهل بیت را روز به روز در میان عاشقان اباعبدالله بیشتر و بیشتر کنیم چرا که زیارت قافله سالار شهیدان دارای برکات بسیاری است و با حضور در اربعین مسلما به این برکات افزوده خواهد شد.