شنبه 8 اردیبهشت 1403

16 آبان 1396

برگزاری بیش از 30 اجرا توسط گروه قرآنی بانوان

مسئول کارگروه قرآنی شورای راهبردی بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از اجرای بیش از 30 برنامه قرآنی و تواشیح در موسم اربعین خبر داد.


فرشته اسماعیلی، مسئول کارگروه قرآنی شورای راهبردی بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، برنامه ها و فعالیت های اعزامی گروه  بانوان قاری را تشریح کرد. اسماعیلی با معرفی افراد این گروه گفت: سمیه حاجعلی، ایمان صحاف و اعظم الوندی با مدارک داوری صوت و لحن و مدرس این حوزه، از برترین قاریان کشورمان هستند.

اسماعیلی با اعلام آمار مجموع برنامه های اجرا شده در نجف و کربلا، تصریح کرد: بیش از چهل اجرا با رویکرد همخوانی، ابتهال، تواشیح دو زبانه برای دو گروه فارسی‌زبان و عرب‌زبان برگزار شد.

وی همچنین ادامه داد: ابتهال، همخوانی، قرائت انفرادی و تواشیح جزء کارهایی بود که در این دو شهر با حضور بانوان فعال قرآنی برگزار شد. همچنین از جمله برنامه های قرآنی شهر نجف می‌توان به دعاخوانی در صحن حضرت زهرا(س) با هماهنگی خادمان حرم و اخذ دستگاه های اکو، ترتیل خوانی دو صفحه از قرآن، ابتهال و قرائت دعای نادعلی اشاره کرد.

اسماعیلی در ادامه سخنانش به اجرای این برنامه‌ها در موکب‌های هرمزگان و سمنان با حضور زائران مختلف از کشورهای اسلامی در نجف اشاره و عنوان کرد: بانوان در مسیر تفتیش کربلا به اجرای خودجوش تواشیح سلام بر حسین(ع) پرداختند.

وی در ادامه عنوان کرد: در حرم امام حسین(ع) نیز قرائت انفرادی، ترتیل و ابتهال‌خوانی اجرا شد. همچنین درباره برنامه‌های موکب‌ها می‌توان به اجرا در موکب صاحب الزمان(عج) و مدافعان حرم، خیمه گاه و تل زینبیه و حرم حضرت عباس(ع) اشاره کرد.

اسماعیلی ضمن اشاره به قطعات اجرا شده در این برنامه‌ها، از همخوانی سوره های کوچک قرآن و آیات مبارکه سوره‌های انسان و فجر، شعری برای مدافعان حرم و قطعه الاربعین منا یاد کرد.

وی با بیان توصیف استقبال مخاطبان از این برنامه ها عنوان کرد: استقبال بسیار خوبی از اجرای تواشیح به عمل آمد که در همین راستا بانوان به زمزمه متن تواشیح و قرائت قرآن پرداختند. در انتهای اجرا سئوالات و شبهات مرتبط با موضوع نماز، احکام بانوان و تاریخ واقعه کربلا مطرح شد.