جمعه 7 اردیبهشت 1403

13 آبان 1396

لحظه شماري مشتاقان حسين براي راهي شدن به سرزمين عشق

مهران بلوار. جايي كه زائران اربعين حسيني منتظرند تا راهي گذرگاه مرزي مهران براي ورود به خاك عشق - حرم مطهر امام حسين (ع )- شوند.


دلدادگان ائمه اطهار بخصوص امام حسين (ع) كه از جاهاي دور و نزديك راهي مهران شده اند اكنون در بلوار زائر در تكاپو هستند براي رسيدن به ديار معشوق.

بسياري از زائرين همه مسايل قانوني جهت طي طريق در مسير كربلا را از سر گذرانده اند و اكنون به نوبت سوار بر اتوبوس هايي مي شوند كه آنها را به گذرگاه مرزي براي ورود به خاك عراق و مسير پياده روي به سمت نجف و كربلا مي رساند.

اينجا اتوبوس‌ها هم به صف شده اند براي سواركردن و به مقصد رساندن زائران عاشق.

تعداد زيادي موكب نيز برپا شده و دست اندركاران عاشق نيز درحال پذيرايي از زائرينند تا براي پياده روي اربعين از انرژي لازم برخوردار باشند.

خيل زيادي از افراد بدون ويزا و گذرنامه نيز در ميادين شهر مهران سرگردانند آنها را از مرز بازگردانده اند و عده اي را هم پيش از رسيدن به مرز بدليل همراه نداشتن مدارك لازم مانع شده اند كه به سمت مرز بروند.

تعدادي از اين افراد از خبرنگاران ايرنا اين خواسته را داشتند كه به مسوولان بگوييم مرز را براي آنها باز كنند با اين توجيه كه پول براي تهيه گذرنامه و رواديد ندارند اين درحالي است كه تهران و بغداد تاكيد دارند كه هيچ زائري بدون ويزا نبايد به عراق وارد شود و با متخلفان بدليل نقض قوانين كشور عراق برخورد خواهد شد.

همچنين دولت عراق بارها اعلام كرده است كه ويزاي اربعين فقط در سفارت و نمايندگي هاي اين كشور در ايران صادر مي شود و هيچ ويزايي در مرزها و فرودگاه ها صادر نمي شود.
در شهر مهران به خصوص بلوار زائر يك نكته قابل توجه است : عشق و ارادت خالصانه به امام حسين (ع) آنها براي رسيدن به معشوق خود و طي طريق در مسير پياده روي كربلا بسيار بي تابي و لحظه شماري مي كنند./ ايرنا