جمعه 7 اردیبهشت 1403

13 آبان 1396

نگاه دولت به حماسه اربعين اعتقادي است

رئيس دفتر رياست جمهوري گفت: نگاه دولت به حماسه اربعين اقتصادي نيست بلكه اعتقادي بوده و در ادامه بايد تلاش كنيم رويكردمان را از تداركاتي به فرهنگي تبديل كنيم.


محمود واعظي شامگاه جمعه در نشست ستاد اربعين در فرمانداري خرمشهر اظهار كرد: در اين روز از طرف رياست جمهوري محترم ماموريت داشتيم كه از نزديك مسائل و مشكلات پايانه هاي مرزي خوزستان را بررسي كرده و نقاط ضعف و قوت را گزارش دهيم.

وي افزود: زيرساخت هاي پايانه هاي مرزي شلمچه و چذابه نسبت به سال هاي گذشته رشد قابل توجهي داشته و امر خدمت رساني به زائران اربعين با كيفيت بهتري انجام مي شود.

وي بيان كرد: تمامي دستگاه هاي خدمت رسان استان و بخصوص استانداري خوزستان در زمينه سهولت در امر تردد زائران و توسعه زيرساخت‌ها تلاش فراواني داشته اند و مردم شريف اين استان نيز هر يك به نوبه خود در امر خدمت رساني نقش برجسته اي را ايفا مي كنند كه جاي تقدير دارد.

واعظي تصريح كرد: اكنون همگي در تلاشند تا فضاي لازم براي زيارت همراه با آرامش و امنيت زائران اربعين فراهم كنند كه تا اندازه زيادي در اين زمينه موفق عمل كرده اند.

وي بيان كرد: بخش عمده اي از مطالب را از سوي مسئولان شنيده و مشكلات و كاستي ها را به رياست جمهوري انتقال مي دهم و اميد است كه در سال هاي آينده شاهد هيچ كمبودي نباشيم.

وي ادامه داد: امسال در پايانه هاي مرزي استان نظم و امنيت خوبي برقرار شده است و مردم ديگر دغدغه هاي سال هاي گذشته را ندارند.

وي همچنين بر لزوم مردمي بودن اربعين تاكيد كرد و افزود: آرامش امروز نشان دهنده مديريت خوب و جهادي مردم و‌مسئولان خوزستان بوده كه با همبستگي و اتحاد امور را كنترل مي‌كنند.

وي ادامه داد: اگرچه ممكن است نتوانيم برخي از مشكلات را در چند روز برطرف كنيم اما به همت ستاد استان مشكلات در سال هاي آينده به حداقل مي رسد.

وي همچنين به صحبت هاي امام جمعه اهواز مبني بر اختصاص اعتبارات ملي براي توسعه زيرساخت هاي پايانه هاي مرزي در اربعين اشاره كرد و گفت: اين مسأله را به صورت جدي پيگيري مي كنيم.

واعظي گفت: اكنون شرايط منطقه و شرايط ايران خاص است و ما وظيفه داريم از هر فرصتي در راستاي تقويت وحدت ملي استفاده كنيم .

وي ادامه داد: ملت ايران نشان دادند كه اگر دشمني در خارج قصد ضربه زدن به نظام اسلامي را داشته باشد با هر تفكر و قوميت ، يك صداي واحد خواهند داشت و مقابل دشمن ايستادگي مي كنند.

وي افزود: حماسه بزرگ اربعين نمادي از وحدت و همدلي براي شيعيان و جهان اسلام است و اين توفيق بزرگي است كه مردم در آن نقش پررنگي را ايفا مي كنند.

رييس دفتر رييس جمهوري اضافه كرد: همه دستگاه ها بايد در اربعين مشاركت قوي داشته باشند.

وي گفت: همه‌ ما خدمتكار زائران اربعين هستيم و نيروهاي نظامي ، اجرايي و انتظامي در تلاشند تا آرامش زائران را برقرار كنند و آن ها بي دغدغه زيارت كنند.

وي اظهار كرد: در زمينه عوارض از آن‌جا كه قانون است بايد اجرا شود اما تاكنون آنچه در دست دولت بوده سعي شده هزينه ها را براي مردم كاهش دهد.

وي با تاكيد بر احداث خط ريلي شلمچه- بصره گفت: بايد همت كنيم كه اين 20 كيلومتر راه آهن شلمچه به بصره شروع و تمام شود چرا كه امر تردد زائران از اين مسير ريلي خدمت شاياني به مردم اين استان است.

رييس دفتر رييس جمهوري روز جمعه به منظور بررسي روند تردد زائران اربعين حسيني در دو مرز شلمچه و چذابه وارد استان خوزستان شد و از اين دو مرز بازديد كرد.