شنبه 8 اردیبهشت 1403

12 آبان 1396

رانندگان برای سهولت به دسترسی خودروهای خود در پارکینگ مهران شماره قطعه و چراغ برق را بخاطر بسپارند

دکتر مجید عبدالهی متذکر شد: تلاش کردیم پارکینگ را به چهار قطعه بزرگ تقسیم بندی کنیم، زائرین با یکی از قطعات و یکی از چراغ های برق نشانه های مربوط به پارک خودرو یشان را تعیین کنند تا در بازگشت بتوانند به راحتی خودرویشان را پیدا کنند.


دکتر مجید عبدالهی، دبیر کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین در مصاحبه تلفنی با رادیو اربعین در خصوص وضعیت راه های کشور گفت: امسال تلاشی خوبی صورت گرفت برای اینکه نسبت به سال گذشته بهسازی مسیر راه های مواصلاتی به گونه ای انجام بشود که تسهیل دسترسی زائرین به مرزها فراهم شود. در این چارچوب حدود ۸۷ کیلومتر راه در مرزهای چهارگانه کشور احداث و فضایی فراهم شد که سرعت خودروها در این فضاها بیشتر خواهد شد.

وی افزود: از طرفی در ادامه این فعالیت ها در حوزه زیرساخت های راه، ۲۳۵ کیلومتر در سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان راه هایی که منتهی به پایانه های چهارگانه مرزی می شدند تلاش شد تا روکش و لکه گیری انجام شود تا زائرین در این مسیر راحت تر ترد کنند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری ایمنی در حوزه راه ها را از اهمیت بالایی دانست و اظهار داشت: تلاش شد که علائم رانندگی و حفاظ های میانی بیشتری در مسیرها نصب شود و در جاهایی که لازم بود جداسازی صورت بگیرد.

وی متذکر شد: از زائرین خواهش می کنیم تا سرعت مطمئنه را رعایت کنند و به توصیه های پلیس توجه کنند و به دلیل شرایطی که در مرز داریم و به واسطه تمرکزی که در مرزهای سه گانه داریم حتما رعایت قواعد و قوانین راهنمایی و رانندگی کمک خواهدکرد تا بصورت ایمن به پایانه های مرزی برسیم.

عبداللهی به پارکینگ خودروهای شخصی و عمومی اشاره کرد و گفت: امسال علی رغم اینکه تلاش های خوبی در حوزه پارکینگ ها صورت گرفت، برای اینکه بهسازی بستر پارکینگ ها اتفاق بیافتد، در مرز مهران حدود ۵۰ درصد از ظرفیت پارکینگ بزرگ اربعین که در ورودی شهر مهران است تکمیل شده و بخشی از خودروها نیز در شهر مهران در پارکینگ هایی که توسط مردم ایجاد شده، مستقر شدند.

وی ادامه داد: ۱۰۰ هکتار پارکینگی که در مرز مهران پیش بینی کردیم، آمادگی استقرار خودرو ها را در خودشان دارند. در شلمچه ۶۰ هکتار و در چذابه ۱۰۰ هکتار پارکینگ پیش بینی کردیم تا پذیرای خودروهای زائران باشیم.

دبیر کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین در خصوص پارک خودروها در پارکینگ مهران متذکر شد: تلاش کردیم پارکینگ را به چهار قطعه بزرگ تقسیم بندی کنیم و در قبض هایی که صادر می شود سعی شده این قطعات به عنوان راهنما عمل کنند و از طرف دیگر بر روی چراغ برق شماره گذاری شده و زائرین با یکی از قطعات و یکی از چراغ های برق نشانه های مربوط به پارک خودرو یشان را تعیین کنند تا در بازگشت بتوانند به راحتی خودرویشان را پیدا کنند و به شهرهای خود بازگردند.