جمعه 7 اردیبهشت 1403

07 آبان 1396

زائران اربعین حتماً با خود ماسک همراه داشته باشند

زائران اربعین باید به این نکته توجه کنند که با توجه به حجم بالای آلاینده‌های هوای کربلای معلی و افزایش ریزگردهای موجود در آن حتماً هنگام تشرف به حرم حضرت سیدالشهداء(ع) و حرم حضرت عباس(ع) ماسک تنظیف با خود همراه داشته باشند.


به گزارش پایگاه خبری اربعین، امروز یکشنبه 7 آبان زائران حسینی در کربلای معلی و به ویژه مسیر حدفاصل میان حرم سیدالشهداء(ع) و قمر بنی هاشم(ع) که به بین‌الحرمین مشهور است به دلیل غلظت بالای آلاینده‌های هوا ناشی از تراکم شدید ریزگردها، مجبور به استفاده از ماسک‌های تنظیف شدند.

پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی است که با توجه به پایداری هوا طی روزهای آینده و منتهی به اربعین حسینی احتمال اینکه بر حجم ریزگردهای موجود در هوای این شهر و در نتیجه غلظت آلاینده‌های آن افزوده شود وجود دارد و به همین دلیل توصیه مسئولان در ستاد مرکزی اربعین حسینی این است که زائران حتماً با همراه داشتن ماسک در حین تردد در مسیرهای منتهی به حرم امام حسین(ع) و حرم حضرت عباس(ع) از آنها استفاده کنند.

البته با وجود کیفیت نامطلوب هوای کربلای معلی که در ساعات اولیه صبح امروز تا شعاع  چند صدمتری این اماکن مقدس را نیز در برگرفته بود و قطعاً در ساعات آتی بر حجم آن افزوده شد اما این امر نتوانست بر خیل مشتاقان و زائران حرم سیدالشهداء(ع) اثر منفی بگذارد و زائرانی که از ساعات و دقایقی قبل در قالب کاروان و یا حتی به شکل انفرادی وارد این شهر شده بودند، پیش از انجام هر کاری برای زیارت مضجع شریف امام سوم شیعیان و حضرت ابوالفضل(ع) عازم حرم مطهر ایشان شدند.  

 و نکته قابل توجه دیگر  اینکه برخی از زائران با وجود خستگی ناشی از پیاده روی و طی مسیر طولانی اما در چهره آنها تبسم و ابراز رضایت موج می زند و ذکر این نکته لازم است برخی از آنها لباس و تی شرت هایی را پوشیده اند که منقوش به تصویر شهید مدافع حرم محسن حججی است.