جمعه 7 اردیبهشت 1403

01 آبان 1396

تشریح فعالیتهای فرهنگی ستاد اربعین در رادیو معارف

در آستانه اربعین حسینی مدیر کل محترم آموزش بعثه مقام معظم رهبری و رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین میهمان برنامه #گفتگوی_۲۱ رادیو معارف شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اربعین به نقل از روابط عمومی رادیو معارف؛ در آستانه اربعین حسینی و آغاز حماسه پیاده روی اربعین حسینی برنامه "گفتگوی ۲۱ "میزبان حجت الاسلام والمسلمین احمدی مدیر کل محترم آموزش بعثه مقام معظم رهبری و رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین شد.

🔹دکتر احمدی در این برنامه به بررسی رویکرد فرهنگی این ستاد اشاره کرد و گفت با توجه به اینکه این پیاده روی با حضور خیل عظیمی از ادیان مختلف برگزار می شود این ستاد اقدام به پخش بسته های فرهنگی بین زائران اباعبدالله الحسین به زبان خودشان می کند .
همچنین اعزام مبلغان به مرزهای عراق ،‌ایران، شهرهای کاظمین و نجف از جمله فعالیتهای ستاد فرهنگی اربعین است تا زائران حسین بن علی علیه السلام را با مسائل فرهنگی بیشتر آشنا کند .

🔸وی در ادامه افزود: بعداز اربعین سال گذشته به بررسی آسیب شناسی مسائل سال گذشته پرداختیم که بخش عمده این مشکلات مرتبط با حوزه رفتاری زوار بود زائران طریق الحسین با توجه به جهانی شدن این حماسه عظیم باید آموزه های فرهنگی خود را افزایش دهند و به تفاوتهای فرهنگی دقت کنند .

🔹مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین همچنین گفت: با توجه به کلام مقام معظم رهبری که فرموند "در اربعین حسینی همه زیر لوای حضرت سید الشهدا هستیم" افراد در مسیر حرکت از پخش عکس رهبران و تراکت در تبلیغ جناههای سیاسی خودداری کنند.
وی در انتها احترام به عقاید همه مردم عراق، به ویژه اهل سنت را ضروری دانسته و از زائران حسینی خواست که زمان ماندگار در کربلای معلی را مدیریت کرده و از اقامت زیاد درکربلا در این ایام پرهیز کنند .