جمعه 7 اردیبهشت 1403

24 مهر 1396

حفظ اتحاد در کنار ضرورت الگوپذیری از حجت الهی

وزیر کشور در همایش فعالان اربعین بر ضرورت حفظ اتحاد و انسجام و الگوپذیری از امام حسین(ع) در اخلاق و رفتار تاکید کرد.


به گزارش کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، رحمانی فضلی، وزیر کشور عنوان کرد: این سفر باید تجلی رفتار زائران اباعبدالله باشد که زائر مومن  و موحد را نشان می دهد. این جریان همه سلایق و ذائقه ها را به قضاوت فرا می خواند که صورت قضیه است و توفیقات زیادی در این بخش داشته ایم، ولی نکته مهم، تاثیرگذاری بر جهانیان است.

وی عنوان کرد: وجود حجت های الهی در زمین برای کمک به ماست تا این مسیر سیر و سلوک را طی کنیم. انسان کامل تجلی خدا در عرصه هستی است که مجموعه رفتار و کردار و گفتار آنها برای ما درس محسوب می شود. البته اعتقاد داریم که همه این موارد از مرکز واحدی صادر شده و او خالق مخلوقات است و به همه وجوهات هستی مسلط است. پس هر چه آفریده شده در جهت طی این چرخه سلوک است.

رحمانی فضلی ادامه داد: این موارد در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی و سیاسی مورد نیاز است. در جریان اربعین همانند عاشورا، ویژگی های انسانی به منصه ظهور می رسد. رحمت، عدالت، عقل و عشق برای همه رسانه ها ارزشمند است، زیرا بر فطرت آنها مبتنی است. بر این اساس همه فطرت های پاک این جریان عظیم را می پذیرند. بر این اساس باید اتحاد و انسجام را حفظ کنیم.

در پایان این مراسم از کاشی هایی که در قالب طرح نائب الشهید توسط زوار برای تبرک به کربلا برده می شود تا پس از آن در داخل کشورمان نصب و مورد استفاده باشد، رونمایی شد.