جمعه 7 اردیبهشت 1403

24 مهر 1396

اربعین را جهانی می کنیم

سفیر ایران در عراق در همایش فعالان اربعین عنوان کرد: سعی داریم جریان اربعین را جهانی کنیم و وحدت ایران و عراق در این رابطه حائز اهمیت است.


به گزارش کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، سفیر عراق در ایران عنوان کرد: جایگاه اربعین برای همه جهان اسلام است. سعی داریم از این مناسبت یک جریان جهانی ایجاد کنیم که در این باره باید نکات گفته شده توسط رئیس ستاد اربعین را رعایت کنیم.

وی اظهار کرد: اجرای منظم این مناسبت می تواند جواب محکمی برای کسانی که درصدد تحریک منطقه هستند باشد. همه جوامع می بینند که با پای پیاده و دست خالی به این مراسم می رویم و درصدد جنگ نیستیم و افتخار می کنیم که خادم زوار هستیم.

سفیر عراق در ایران گفت: کشور عراق تصمیم گرفت که کنسولگری موقت ایجاد کند که این موضوع بی سابقه است. این اقدام، جایگاه برادران ایرانی را در نزد ما نشان می دهد و می تواند درس خوبی برای کسانی که در جریان اربعین دخالت می کنند باشد و پیامی برای دشمنان ماست که اجازه توهین به مقدسات ما را نیابند.

وی اظهار کرد: هر سال به زوار این مراسم اضافه می شود. سالیانه در کربلا از ده ها زائر میزبانی می کنیم. ما در عراق حاضر هستیم که درب منازل خود را برای پذیرایی از شما بگشاییم. بین دو ملت همبستگی خوبی وجود دارد.

سفیر عراق در ایران ادامه داد: حضور ایران در کنار عراق نکته مثبتی برای مردم است. همگان می دانند که ایران چه جایگاهی نزد ما دارد؛ از این رو به ایران تهمت تروریست بودن می زنند.

وی افزود: باید ثابت کنیم که با هم متحد هستیم که این رویکرد، پیروزی بر دشمنان است. باید به نحوی برنامه ریزی کنیم که بتوانیم از شمار زوار بیشتری میزبانی و از مقدسات حمایت کنیم. از زوار می خواهم که برای عبور از مرز با روادید در اسرع وقت مراجعه کنند. انتظار داریم امسال ویزاهای بیشتری نسبت به سال گذشته صادر کنیم.