شنبه 8 اردیبهشت 1403

06 مهر 1396

رایزنی با اساتید کشور درباره محور مقالات همایش اربعین

دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور اعلام کرد: به منظور برپایی اثرگذار همایش اربعین، در حال بررسی محور مقالات این همایش با نظرخواهی از اساتید مختلف دانشگاه‌های مختلف کشور هستیم.


سعید غضنفری، دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی الاربعین با اشاره به اینکه فعالیت گسترده‌ای را در این کمیته انجام می‌دهیم، اظهار کرد: کارها به صورت برنامه‌ریزی شده و مدون پیش می‌رود. اولین نشست کمیته علمی و شورای سیاستگذاری هم‌اندیشی بین‌المللی اربعین برگزار و مقدمات انجام آن با دانشگاه کربلا و علامه طباطبایی هماهنگ شد. 
وی به دستاوردهای سفری که اخیراً به عراق داشته است یاد و عنوان کرد: در این سفر مجوز و مصوبه موضوعات از دانشگاه کربلا گرفته شد و درباره محورهای همایش و موضوعاتی که برای ارائه مقاله باید مورد توجه قرار گیرد، با حضور اساتید مختلف از دانشگاه‌های شاخص کشور در حال طرح موضوع و بررسی هستیم. 
دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین همچنین درباره ضرورت بررسی نشست‌های علمی گفت: فعالیت در موضوع اربعین، جدا از تقویت بُعد احساسات و عاطفه به کار علمی و مدون نیاز دارد و حضور چهره‌های علمی و فرهیخته در این عرصه می‌تواند راهبری روشنی برای مردم در پیاده‌روی اربعین ایجاد کند. 
به گفته غضنفری، مراکز مختلفی از دانشگاه‌های سراسر کشور در این باره اعلام آمادگی می‌کردند. در این راستا به دنبال آن بودیم که دانشگاهی که به صورت تخصصی روی علوم اجتماعی و علوم انسانی کار می‌کند مثل دانشگاه علامه طباطبایی را به عنوان مرجع در این باره فعال کنیم که این اتفاق رقم خورد و استقبال خوبی انجام شد. در این باره نیاز است که مردم به ویژه زائران اربعین از جهت علمی با زوایای مختلف واقعه اربعین آشنا شوند.