جمعه 7 اردیبهشت 1403

10 آذر 1393

بسیج با ایجاد قرارگاه اربعین به دنبال عملیاتی کردن فرمان رهبرمعظم انقلاب است

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور گفت: سپاه و بسیج با راه اندازی قرارگاه اربعین به دنبال عملیاتی کردن فرمان رهبرمعظم انقلاب و نیز استقبال از عزیمت زائران اربعین حسینی (ع) است.


سردار «علی فضلی » روز یکشنبه در نشست قرارگاه پشتیبانی اربعین در محل فرمانداری شهرستان مرزی مهران افزود: قرارگاه اربعین برای ساماندهی، کمک و حمایت موثر از زوار مرقد مطهر امام حسین (ع) در روز اربعین در سه نقطه مرزی کشور تشکیل شده است.

وی بیان کرد: مرزهای چزابه، شلمچه (استان خوزستان) و مهران (استان ایلام) سه نقطه ای است که قرارگاه اربعین در آنها دایر شده که در آنها 24 ساعته به زائران اعزامی به کربلای معلی خدمات رسانی خواهد شد.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ادامه داد: سه گذرگاه مرزی شلمچه، چزابه و مهران برای عزیمت زوار اربعین حسینی از سراسر کشور مهیا شده ضمن اینکه همزمان دیگر مرزها این ظرفیت ها را پشتیبانی می کنند.

سردار فضلی اظهار کرد: سازمان حج و زیارت با همکاری دستگاه های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی، وزارت اطلاعات، مرزبانی، جمعیت هلال احمر و دیگر بخش های بسیج و سپاه می توانند برنامه ریزی بهتری برای اعزام زوار اربعین حسینی به کشور عراق داشته باشند.

رییس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست گفت: خدمت به زائران جزو بهترین امور و از توفیق های بزرگ الهی است.

«سعید اوحدی» تاکید کرد: باید قدردان این توفیق بزرگ الهی بود.

وی با اشاره به درخواست ایجاد کنسولگری عراق در استان ایلام یادآور شد: رایزنی هایی با طرف عراقی شده اما هنوز کاری در این مورد صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: به هموطنان و دوست داران سرور و سالار شهیدان جهان امام حسین (ع) توصیه می شود که برای حضور در آیین های سوگواری اربعین در عراق بدون روادید وارد مرز مهران نشوند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام نیز با بیان اینکه ستاد قرارگاه پشتیبانی زوار از هشت کمیته تشکیل شده است گفت: این کمیته ها شامل حمل و نقل، زیرساخت، تبلیغات، پشتیبانی، سازماندهی مرز، اطلاع رسانی، ایمنی و امنیت و استقبال مردمی است.

سردار سید «صادق حسینی» افزود: باید با راه اندازی سازمانی واحد برای تسهیل تردد زائران از مرز مهران به عراق تلاش کرد که در آن با همراهی تمام ارگان ها مسولیت ها مشخص شود.

در این نشست سردار حسینی فرمانده سپاه ایلام به عنوان مسوول قرارگاه پشتیبانی زوار سوگوار اربعین حسینی که از مرز مهران راهی کشور عراق می شوند، معرفی شد.

شرکت کنندگان همچنین در مورد ظرفیت ها و توانمندی های موجود در استان ایلام برای پشتیبانی و پذیرایی از حضور گسترده زائران اربعین حسینی در شهرستان مرزی مهران بحث و تبادل نظر کردند.

مسوولان کشوری و محلی پس از این نشست از پایانه مرزی مهران در 100 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام و از مکان ایجاد قرارگاه پشتیبانی از زوار اربعین حسینی دیدن کردند.

مهران یکی مرزهای حرکت زائران حسینی برای تشرف به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی خواهد بود که پذیرای هزاران نفر از مشتاقان خاندان عصمت و طهارت (ع) است.

بیش از نیم میلیون نفر از شیعیان ایرانی و خارجی محرم سال گذشته برای شرکت در آیین های سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) از راه مرز بین المللی مهران راهی کشور عراق شدند.