جمعه 7 اردیبهشت 1403

10 آذر 1393

همزمان با اربعين حسيني انجام مي شود: ارسال 22 تن دارو و اعزام 180 پزشک و پرستار به عراق

رييس مرکز پزشکي حج و زيارت جمعيت هلال‌احمر از اعزام 180 پزشک و ارسال 22 تن دارو در اربعين حسيني از سوي اين مرکز براي ارائه خدمات به زائران کربلا خبر داد.


 به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومي و ارتباطات مردمي جمعيت هلال‌احمر، دکتر سيدعلي مرعشي با اشاره به اين که براي ايام عزاداري اربعين حسيني، در مجموع 180 نفر به کربلا اعزام خواهند شد، گفت: اين تيم شامل جراح عمومي، متخصص قلب، متخصص داخلي، طب اورژانس، بيهوشي، پزشک عمومي و پرستار آقا و خانم و متخصص دارويي است.
رييس مرکز پزشکي حج و زيارت هلال‌احمر افزود: اين تيم‌ها از 5 آذر به عراق اعزام شدند که به زودي در چادرهاي ويژه هلال‌احمر ايران در بين راه نجف کربلا و همچنين بين‌الحرمين، مستقر مي‌شوند.
وي اظهار کرد: اين گروه 180 نفره با استقرار در موکب‌هاي ايراني در بين نجف کربلا در 4 درمانگاه ايرانيان در کربلاي معلي مستقر شده و به ارائه خدمات پزشکي رايگان به زائران مي‌پردازند.
دکتر مرعشي گفت: همچنين امروز 22 تن دارو و تجهيزات پزشکي به کربلاي معلي براي ارائه خدمات به زائران اربعين حسيني ارسال شد.
وي همچنين از آمادگي تيم پزشکي اين مرکز براي اعزام به عربستان خبر داد و افزود: هم‌اينک مصاحبه همه پزشکان اعزامي به سرزمين وحي انجام شده است و به زودي به عربستان اعزام خواهند شد.