جمعه 7 اردیبهشت 1403

10 آذر 1393

آمادگی مرزهای چذابه وشلمچه برای زائران اربعین حسینی

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت: مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی آماده شد.


قدرت الله دهقان، اظهار داشت:تمامی تصمیماتی که برای آمادگی مرزهای شلمچه و چذابه قبلا در ستاد برگزاری مراسم اربعین حسینی اتخاذ شده بود به طور کامل اجرا و تمامی امکانات برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در این مناطق مهیا شده است.

مردم استان خوزستان و دیگر مناطق کشور همه ساله در آستانه اربعین با سفر به خوزستان و مناطق مرزی کشور با عراق مراسم اربعین حسینی را با شکوه خاصی برگزار به طوریکه انجام خدمات به زوار به دلیل حجم انبوه زائرین حسینی در این مناطق بسیار دشوار می شود.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت: تمامی دستگاه های اجرایی استان در حوزه زوار اربعین حسینی شرایط و امکانات لازم برای خدمات رسانی به زائران حسینی در دو مرز شلمچه و چذابه را فراهم کرده اند.

وی گفت: هیئت هایی از تهران و اهواز و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مستقر شدن در ستاد حاضر در مناطق یاد شده به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه می دهند.

دهقان بیان داشت: طبق دستوراستاندار خوزستان در این ایام هیچگونه عوارض خروج و ورودی از زائران گرفته نمی شود و با این رویکرد زائران دچار معطلی در این مناطق مرزی نخواهند شد.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان گفت:واحدهای سیاری از اورژانس و هلال احمر و سایر ارگان های خدمات رسانی در این مناطق مستقر شده اند.

دهقان تصریح کرد: همچنین اتوبوس هایی که برای جابه جایی مسافران و همچنین نفراتی که برای خدمات رسانی به مسافران باید آماده باشند در این مناطق در حال آماده باش کامل هستند.

وی با اشاره به میزان مسافری که در سال گذشته از مرز شلمچه و چذابه در اربعین حسینی جا به جا شده است افزود: در سال گذشته 148 هزار زائر از این مرز جا به جا شدند که 40 درصد غیر خوزستانی و باقی خوزستانی بودند و پیش بینی شده است امسال این میزان مسافر بیشتر شود.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان افزود: تمامی این تلاش ها برای هر چه با شکوه تر برگزار کردن مراسم اربعین حسینی و ایجاد رفاه هر چه بیشتر برای زوار است.