جمعه 7 اردیبهشت 1403

04 آذر 1393

برپایی سه قرارگاه در مهران، شلمچه و چزابه برای خدمات دهی به زائران اربعین

رئیس سازمان حج و زیارت، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و همچنین مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس بعد از ظهر روز (دوشنبه) طی نشستی در راستای برنامه ریزی برای ساماندهی زائران اربعین حسینی(ع)بحث و تبادل نظر کردند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک (امور حج و زیارت صداوسیما) به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت ، مهندس اوحدی رئیس سازمان حج، سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار جواد خضرایی مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس بعد از ظهر دوشنبه 26 آبانماه در محل سازمان حج و زیارت در راستای برنامه ریزی برای ساماندهی زائران اربعین حسینی(ع)تشکیل جلسه دادند.

سردار فضلی در این جلسه حرکت در جهت توزیع مجموعه امکانات و تجمیع کلیه ظرفیت های موجود در کشور و همچنین کشور عراق با هدف کاهش دغدغه های زائران اربعین را انتظاری بحق دانست و گفت: با هماهنگی دستگاه های ذیربط شامل سازمان حج و زیارت، وزارت کشور، وزارت امور خارجه، سپاه پاسداران، وزارت راه و شهرسازی، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، هلال احمر، شهرداری ها، ائمه محترم جمعه و بکارگیری سازمان های مردم نهاد و خیرین این مهم قابل تحقق خواهد بود.

وی افزود: قطعاً اگر این امر بخوبی برنامه ریزی و حمایت و پشتیبانی و هدایت شود و سامان پذیرد و تعاریف و نگاه های بخشی تبدیل به نگاه ملی و فراگیر شود، مسلماً تجربه و توفیق بزرگی حاصل خواهد شد که برکات آن نصیب جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این باره ادامه داد : بنابر این لازم است تکالیف هریک از دستگاه ها از قبل بصورت شفاف ترسیم و ابلاغ شود و نظارت لازم در اینخصوص صورت گیرد.

مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان نیز در خصوص ضرورت هم افزایی ظرفیت ها و همینطور نیازهای اقامتی در مرزها همچون نصب چادرها، امکانات گرمایش، تدارکات غذایی و تهبیه سرویس های بهداشتی و تأمین اتوبوس کافی، پتو، زیرانداز و تأمین بهداشت و امداد و ... برای زائران ایام اربعین سخن گفت.


اعلام آمادگی شهرداری تهران برای حضور فعال در خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی(ع)
در ادامه سردار خضرایی مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس از آمادگی شهرداری تهران برای حضور فعال و جدی در انجام این مأموریت بزرگ و خداپسندانه که موجب شکوفایی و عزت و سربلندی نظام و مردم خواهد بود، خبر داد.


برپایی سه قرارگاه در مرز مهران، شلمچه و چزابه برای خدمات دهی به زائران اربعین
در این جلسه همچنین مقرر شد بمنظور ساماندهی بهتر خدمات و امکانات برای عبور مردم از مرزهای زمینی شلمچه، چزابه و مهران ، قرارگاه های عملیاتی با ساختاری مشخص، مرکب از سپاه، استانداری و سازمان حج و زیارت در استان های ایلام و خوزستان تشکیل شود و ظرفیت های استانی و توانمندی های اجرایی و فرهنگی موجود در استان ها با هماهنگی ائمه محترم جمعه و نیروهای مردمی و خیرین در این خصوص بکار گرفته شود.

گفتنی است پیش ازاین تفاهم نامه ای مشترک در خصوص خدمات رسانی به زائران ایام اربعین و مناسبت های ویژه  میان سازمان حج و زیارت و سازمان بسیج مستضعفین به امضا رسیده است.