سه شنبه 29 اسفند 1402

01 آبان 1395

سقف قیمت بلیت سفر هوایی اربعین به عراق مشخص شد

سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام جزییات برنامه‌های خود در ایام اربعین قیمت بلیت سفر هوایی به عراق را مشخص کرد.


معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی كشوری با اعلام این خبر گفت: سازمان هواپیمایی كشوری در راستای برنامه‌ریزی برای اعزام آن دسته از زائرینی كه قصد سفر به نجف و بغداد جهت شركت در مراسم اربعین سالار شهیدان امام حسین (ع) را دارند هماهنگی‌های لازم را با شركت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌ها و سایر دستگاه‌های نظارتی انجام داده است.

مرتضی دهقان گفت: علی‌رغم اینكه نرخ بلیت پروازهای خارجی براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود اما به لحاظ حساسیت موضوع و حجم تقاضاها در این ایام، شركت‌های هواپیمایی به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت بلیت پذیرفته‌اند تا سقف نرخی برای ایام مذكور در نظر گرفته شود و در این راستا انجمن شركت‌های هواپیمایی داخلی هماهنگی لازم  را با شركت‌های هواپیمایی به عمل آورده و نرخ‌های پیشنهادی را  ارائه داده‌اند.

وی افزود: قیمت بلیت مسیر تهران به نجف و بغداد و بالعكس یك میلیون و 100هزار تومان و از مشهد مقدس به نجف و بغداد یك میلیون و 350هزار تومان تعیین شده است.

دهقان تصریح كرد: جلسات هماهنگی با حضور دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان حمایت از مصرف‌كنندگان، سازمان تعزیرات حكومتی، پلیس اماكن، انجمن شركت‌های هواپیمایی و انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران و هم‌چنین شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی كشور، فرودگاه امام‌خمینی (ره) و شركت‌های هواپیمایی برگزار و همه دستگاه‌ها اعلام آمادگی كرده‌اند تا از حداكثر توان خود برای برقراری پرواز و نظارت بر ارائه خدمات تلاش كنند.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی كشوری همچنین از متقاضیان خواست تا بلیت این مسیرها را از طریق شركت‌های هواپیمایی و یا مراكز مورد تایید آنها كه تعیین كرده‌اند، تهیه کنند.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری؛ در کنار پروازهای برنامه‌ای به سمت عراق این سازمان مجوزهایی را برای انجام پروازهای فوق‌العاده صادر کرده است.