شنبه 8 اردیبهشت 1403

01 آبان 1395

برگزاری اولین دوره از کلاس های آموزشی مبلغان خواهر

اولین دوره از کلاس های آموزشی مبلغان خواهر با هدف شناسایی و تقویت ظرفیت و توانمندی مبلغان برگزار شد


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، اولین دوره از کلاس های آموزشی و مهارتی خواهران مبلغ برای حضور در موسم پیاده روی اربعین طی روزهای 29 و 30 مهرماه در دانشکده علمی کاربردی حج و زیارت تهران برگزار شد.

ادامه این دوره های آموزشی در روزهای ششم و هفتم آبان ماه خواهد بود.

خانم  لاله افتخاری، مسئول شورای راهبری بانوان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی، در مراسم افتتاحیه دوره های آموزشی مبلغان خواهر، شناسایی و تقویت ظرفیت و توانمندی مبلغان خواهر برای حضور در موسم پیاده روی اربعین با هدف گسترش فرهنگ اربعین را از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره ها عنوان داشت و افزود: حضور مبلغان خواهر در میان زائران ایرانی در داخل و خارج از کشور به منظور گسترش فرهنگ اربعین و تبیین نقش و رسالت حضرت زینب(س)  صورت می گیرد.

روایتگری به صورت تئوری و عملی، اربعین شناسی با مضامین سیره و شخصیت حسینی، دشمن شناسی، بهداشت فردی و اجتماعی بانوان در اربعین، انحرافات در عزاداری، مجادلات و اماکن غیر مستند از محورهای آموزشی کلاس های روزهای 29 و30 مهرماه بود.

دومین دوره از کلاس های آموزشی مبلغان خواهر در روزهای ششم و هفتم آبان ماه با موضوعاتی از جمله شناخت عراق و قوانین آن، آداب و رسوم مردم عراق، شناخت اماکن مذهبی عراق، آشنایی با  لغات پر کاربرد و مورد نیاز مبلغان و زائران، روشهای تبلیغی و تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب(س) و رسالت بانوان، برگزار می شود.