شنبه 8 اردیبهشت 1403

01 آبان 1395

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت مازندران: برنامه های اثرگذار فرهنگی در اربعین اجرا شود

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت مازندران با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در مراسم اربعین، گفت: با توجه به اهمیت حماسه بزرگ اربعین، باید حمایتهای لازم از کارهای فرهنگی اثرگذار در این حوزه صورت بگیرد تا شاهد انتقال پیام عاشورا و تبیین اثرات آن به صورت مستمر در سطح جامعه باشیم.


به گزارش الاربعین به نقل از خبرگزاری رسا ، حجت الاسلام یوسف یوسف پور، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت مازندران امشب در جلسه ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران با تقدیر از تلاشهای انجام شده در ستاد اربعین حسینی مازندران، گفت: مراسم اربعین حسینی بزرگترین اجتماع معنوی جهانی است که عزاداران با تحمل سختی های زیاد، عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس سیدالشهدا(ع) ابراز می کنند.

وی افزود: مراسم بزرگ و ده ها میلیونی اربعین حسینی یک حرکت بزرگ دینی و فرهنگی برای پیوند دادن قلبهای مسلمانان با قیام سیدالشهدا(ع) و نیز دریافت پیام مهم عاشورا است.

امام جمعه موقت ساری با بیان جلسات متعدد کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین مازندران، خاطرنشان کرد: امسال با برنامه ریزی های مدون و کامل صورت گرفته، شاهد حضور پرشورتر شیفتگان مکتب حسینی در مراسم اربعین خواهیم بود.

وی با اشاره به شعار امسال پیاده روی اربعین حسینی، اظهار داشت: شعار امسال اربعین حسینی برگرفته از کلام تاریخی و ماندگار حضرت ابوالفضل(ع) یعنی انی احامی ابدا عن دینی است تا این شعار نیز مورد تاکید عاشقان سیدالشهدا(ع) در اربعین امسال از سراسر جهان اسلام قرار بگیرد.

حجت الاسلام یوسف پور با خبر استقرار نمایندگی کنسولی عراق در ساری، گفت: در جهت تسهیل صدور روادید سفر زائران شمال کشور به اربعین حسینی، دفتر نمایندگی کنسولی وزارت امور خارجه عراق در حج و زیارت مازندران مستقر می شود.

وی با اشاره به ممانعت دولت عربستان برای شرکت حجاج ایرانی در مناسک حج، گفت: همان گونه که حضرت سیدالشهدا(ع) پس از محرومیت از فریضه حج راهی کربلا شد، ملت ایران امسال هم در اربعین حسینی پرشورتر از سالهای گذشته در این مراسم بزرگ حضور می یابند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این مطلب که مازندران بیش از ده هزار و چهارصد شهید دارد، خاطرنشان کرد: امسال مشتاقان مازندرانی مراسم اربعین حسینی نائب الزیاره شهدای مازندران به ویژه 35 شهید مدافع حرم و 48 شهید حادثه منا خواهند بود.

وی با اشاره به برنامه ریزی منسجم و تدارک گسترده ستاد اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران، گفت: با توجه به حضور چهره های شاخص و فعال عرصه فرهنگی مازندران در ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران، برنامه ریزی گسترده و تدارک برای اسکان و پذیرایی از زائران استان جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام یوسف پور افزود: خوشبختانه اعضای ستاد راهیان کربلا با خلوص نیت و به صورت گمنام در حال تلاش و فعالیت هستند و این ظرفیت و امکانات یکی از ظرفیت های برجسته و نمونه مردمی در سطح استان است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت مازندران با تقدیر از برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده در این ستاد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت حماسه بزرگ اربعین، باید حمایت های لازم از کارهای فرهنگی اثرگذار دراین حوزه صورت بگیرد تا شاهد انتقال پیام عاشورا و تبیین اثرات آن به صورت مستمر در سطح جامعه باشیم.

محمد حسین طبرستانی، مسؤول ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران نیز در این نشست با بیان تدارک اسکان و پذیرایی سه هزار نفر از زائران اربعین از سوی این ستاد، گفت: اعضای اصلی ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا و 130 خادم این مجموعه با امضای میثاق نامه ای را برای خدمت خالصانه به زوار اربعین حسینی امضا کردند زیرا آنها خدمت رسانی به زائران را شرافت خود می دانند.

وی افزود: امسال با برنامه ریزی صورت گرفته، سعی داریم تا خدمات بهتری را نسبت به سالهای گذشته انجام دهیم.

مسؤول ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با مقامات عراقی در خصوص مکان اسکان زائران، خاطرنشان کرد: امسال با تلاشهای صورت گرفته به ویژه در آخرین مذاکره با مقامات استان کربلا در دهه اول محرم، مکان مناسب برای آماده سازی اسکان، پذیرایی و برنامه های فرهنگی در نظر گرفته شده است که با اعزام نخستین کاروان خادمان این ستاد، نصب چادر و امکانات لازم در چند روز آینده آغاز می شود.

طبرستانی با اشاره به برنامه های فرهنگی پیش بینی شده در ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: دو موکب شباب علویون و فاطمه الزهرا(س) مازندران در کربلای معلی از سوی این ستاد به ثبت رسیده است که طی پنج شب در ایام اربعین با حضور وعاظ و مداحان برجسته برنامه های فرهنگی برای عزاداران انجام می شود.

وی با اشاره به برپایی درمانگاه امام سجاد(ع) از سوی این ستاد در ایام اربعین در کربلا، افزود: با همکاری جامعه بسیج پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل و هلال احمر شهرستان و با حضور جمعی از پزشکان مجرب و حاذق مازندران، درمانگاه موقت امام سجاد(ع) برای درمان زائران ایرانی و غیر ایرانی اربعین حسینی در کربلای معلا راه اندازی می شود.

مسؤول ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران به مشکلات این ستاد و کمبود امکانات پرداخت و گفت: با توجه به راه اندازی یک آشپزخانه بزرگ موقت در شهر کربلا برای پذیرایی در موکب فاطمه الزهرای مازندران، در  امکاناتی مانند، لوازم و تجهیزات آشپزخانه، مواد غذایی از جمله گوشت قرمز و مرغ، وسایل برقی و انواع لامپ و سیم، ظروف یکبار مصرف و نیز پتو و موکت با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت امکانات شهر کربلا برای زائران، شماره حساب 1- 9770775-703-3149 نزد بانک انصار به نام ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران آماده دریافت انواع کمکها و نذورات افراد خیر و علاقمندان به راه حسینی در مسیر خدمت به زائران است.