جمعه 7 اردیبهشت 1403

11 دی 1399

شهادت حاج قاسم سلیمانی انقلابی در منطقه ایجاد کرد

عضو هیئت علمی دانشگاه المصطفی در اوگاندا شهادت حاج قاسم سلیمانی را به پا کردن انقلابی در سطح منطقه توصیف کرد و گفت: افرادی که بعد از او رشادت به خرج خواهند داد و خود را فدا خواهد کرد شکست نخواهند خورد؛ همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند در اسلام هیچ وقت شکست نداریم.


به گزارش پایگاه خبری الاربعین، آدم سبیالا، عضو هیئت علمی دانشگاه المصطفی در اوگاندادر دومین روز برنامه کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که به صورت مجازی برگزار شد مقاله خود را ارائه کرد.

وی با اشاره به جایگاه و مقام والای حاج قاسم سلیمانی، گفت: من جایگاه این شهید را بسیار بزرگ می‌دانم، چون به ما پیامی فرستاد، حتی به مسلمانان و افرادی که در کشور اوگاندا هستند، او به ما درس رشادت داد و دولت جمهوری اسلامی و تمام خانواده‌ها و امت اسلامی به ما درس‌های بزرگی را دادند؛ واقعاً آقای قاسم سلیمانی در راه حق حرکت کرد  و در مقابل ظلم‌هایی که به امت ستمدیده وارد شد، ایستاد.

عضو هیئت علمی دانشگاه المصطفی در اوگاندا ادامه داد: می‌دانم که استکبار و رژیم غاصب صهیونیستی هستند که بسیاری از افراد بی‌گناه را در کشورهای مختلف می‌کشند؛ حتی در مرزهای کشور ایران و واقعاً در پیشگاه همه این افراد ستمدیده سجده می‌کنم.

وی خطاب به امت اسلامی، بیان داشت: خداوند فرموده است در میان امت اسلامی افرادی هستند که بسیار صادقانه به ملت خدمت می‌کنند و افرادی هستند در جامعه اسلامی که فضیلت بیشتری نزد خداوند دارند و در بین ما افراد بسیار بزرگی مانند حاج قاسم سلیمانی بودند که تمام این سختی‌ها را به جان خریدند و اعلام آمادگی کردند.

سبیالا تصریح کرد: این رشادت می‌تواند برای ما مفهوم بزرگی داشته باشد؛ حتی از بیانات رهبر معظم انقلاب می‌توانیم برداشت کنیم که در ایران، افراد بسیار شجاعی وجود دارند که هنوز هم برای آرمان‌های اسلام می‌جنگند.

وی افزود: وقتی تمام دولت‌های شرق و غرب سعی داشتند که اسلام را پایمال کنند و بکوبند و می‌گفتند اسلام دینی تبلیغاتی است، حالا برایشان محرز شده که اسلام دین پاکی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه المصطفی در اوگاندا شهادت حاج قاسم و ابومهدی را نشان دادن این اراده دانست که هیچ موقع نباید شکست را قبول کرد و در مقابل شکست سر تعظیم فرود آورد و گفت: ما باید در کنار هم باشیم و اتحاد داشته باشیم تا کسی نتواند ما را شکست دهد.

وی شهادت حاج قاسم سلیمانی را به پا کردن انقلابی در سطح منطقه توصیف کرد و گفت: افرادی که بعد از او رشادت به خرج خواهند داد و خود را فدا خواهد کرد شکست نخواهند خورد؛ همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند در اسلام هیچ وقت شکست نداریم.

سبیالا تصریح کرد: اگر ما شکست را بپذیریم تمام ارزش‌های مقاومت و جنگ‌های ما از بین خواهند رفت، بنابراین باید جنگید و امروز هم این واژه جنگیدن و مقاومت هنوز در قاموس ما وجود دارد؛ بسیاری از مردم در کشور سودان کشته شدند اما از پا ننشستند؛ همان گونه که سردار سلیمانی و ابومهدی برای رضای خدا و اسلام ایستادگی کردند.

وی با یادآوری تلاش ملت اوگاندا که می‌ایستند و تلاش می‌کنند، حتی اگر شکنجه و آزار بشوند، ابراز داشت: این افراد حاضر هستند که طعم مرگ را بچشند و از بین بروند و همه چیز را فراموش می‌کنند و برای ارزش‌های خود می‌جنگند؛ مردم ایران هم برای این موضوع جنگیدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه المصطفی در اوگاندا همه مسلمانان را جزو جامعه اسلامی دانست و افزود: همانطور که سردار دل‌ها قاسم سلیمانی سال‌ها جنگید تا رژیم‌های غاصب را شکست دهد، و بگوید که این‌ها جایگاهی ندارند؛ ما هم از او الهام گرفتیم. او به ما نشان داد و ما هم به دیگران نشان می‌دهیم که از خودگذشتگی اولین داشته یک فرد مسلمان است.

وی با اشاره به فلسفله و مکتب سلیمانی، گفت: این مکتب به ما می‌گوید که نباید تابع و فرمانبردار دیکتاتورها باشیم، چون آزاد هستیم، دین اسلام دین آزادی است؛ همانطور که امام خمینی(ره) انقلابی را به خاطر خدا به پا کرد؛ او علیرغم تمام تهدیدات و تحریم‌های ستمدیده که علیه ما اعمال شد ایستادگی کرد، به تمام خانواده‌ها انگیزه داد که باید در کنار هم باشیم و تلاش کنیم.

سبیالا با یادآوری فعالیت‌هایی که امام در جماران داشتند و فرمان‌هایی که صادر کردند، ابراز داشت: ایشان توانستند با حداقل امکانات در برابر سختی‌ها بایستند و به ما یاد دادند که باید از خودگذشتگی داشته باشیم؛ ملتی باشیم که بتوانیم از کمترین امکانات بیشترین استفاده را بکنیم؛ هر کدام می‌توانیم نقش بزرگی را ایفا کنیم، حتی اگر بمیریم. بنابراین همه نشان دادند که او را ترک نمی‌کنند.

وی رهبر معظم انقلاب را مانند امام خمینی(ره) دانست و گفت: از شرق تا غرب همه دانستند که این رهبران آزاده در برابر سختی‌ها ایستاده‌اند و هر فرمانده و هر نظامی که تربیت شده مکتب اسلام باشد، هر کاری را انجام خواهد داد که از منافع و کشور خود دفاع کند، همانطور که قاسم سلیمانی این کار را انجام داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه المصطفی در اوگاندا با تأکیر بر توجه به مکتب اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: ما باید روی پای خود بایستیم و زمان ظهور امام عصر(عج) افرادی هستند که نیت‌های صالحی دارند که به ما کمک می‌کنند؛ تمام کارهای قاسم سلیمانی برای حمایت از افراد داخل و خارج ایران بود؛ خودش حرکت کرد و جلو رفت و به احدی وابسته نبود و اعتقاد داشت که باید در درجه اول از مظلومان دفاع کرد؛ او از بزرگترین فرماندهان نظامی است.

وی خطاب به قاتلان شهید سلیمانی، بیان داشت: این‌ها با شهادت شهید سلیمانی قصد خاموش کردن چراغ حمایت از مظلومان منطقه را داشتند، در حالی که هزار نفر جای قاسم سلیمانی را پر کردند تا ظلم و جور را از بین ببرند؛ آمریکایی‌ها هم باید بدانند که یک زمانی ظلم و جور آن‌ها به پایان خواهد رسید.