شنبه 8 اردیبهشت 1403

10 دی 1399

حرص برای اسلام در شهیدان سلیمانی و ابومهدی متجلی بود

استادیار جامعه المصطفی وصیت‌های شهید سلیمانی و شهید ابومهدی را مورد توجه قرار داد و گفت: حرص برای اسلام در عبارات این شهیدان متجلی بود.


به گزارش پایگاه خبری الاربعین خانم دکتر زینب سالم، استادیار جامعه المصطفی از کشور عراق در دومین روز برنامه کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که به صورت مجازی برگزار شد، در پنل بخش عربی مقاله خود را ارائه کرد.

وی شهادت شهیدان سلیمانی و ابومهدی را ضربه‌ای توصیف کرد که امت و جهانیان را از خواب غفلت بیدار کرد، گفت: من الگوهای تربیت شده در مکتب حسین(ع) را انتخاب کردم و صحبت من درباره شهیدانی است که راه امام حسین(ع) را پیمودند و همه نگرانی آنها برای اسلام و مسلمانان در همه زمان ها و مکان ها بود و این موضوع باید برای ما الگو باشد.

استادیار جامعه المصطفی با اشاره به تلاش‌های مشترک شهید سلیمانی و شهید ابومهدی، ابراز داشت: آن‌ها برای پیروزی اسلام تلاش می‌کردند و بهترین نمونه از تربیت یافتگان مکتب حسینی بودند، که نسبت به اسلام حرص و غیرت داشتند؛ لذا از دنیا عبور کرده و عاشق خدا شدند.

وی با اشاره به پاسخ حضرت زینب(س) به ابن زیاد مبنی بر این که در کربلا «چیزی جز زیبایی ندیدم»، ادامه داد: سرچشمه همه این امور عشق به خداوند است؛ این راه امام حسین(ع) و زینب(س) است؛ زمانی که می‌فرماید این مصیبت برای من آسان است، چون در محضر خداست.

خانم سالم وصیت‌های شهید سلیمانی و شهید ابومهدی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: حرص برای اسلام در عبارات این شهیدان متجلی بود، به طوری که حاج قاسم سلیمانی بعد از آنکه اهل کرمان را مورد مدح قرار می‌دهد به آن‌ها می‌گوید شما برای اسلام و حرص در آن فداکاری کردید و یا شهید  ابومهدی شما را به تفقه در دین و استمرار در جهاد توصیه می‌کند و می‌گوید هدف ما کسب رضایت خداوند است.

استادیار جامعه المصطفی افزود: به قطع نباید بین اعتقاد به خداوند و حرص بر اسلام تفاوتی ایجاد کنیم و حرص بر اسلام در مسیر اعتقاد به خداوند است.