شنبه 8 اردیبهشت 1403

10 دی 1399

شهیدان سلیمانی و ابومهدی نمونه و الگو برای مجاهدان و مؤمنان هستند

محقق و پژوهشگر عراقی گفت: شهیدان سلیمانی و ابومهدی نمونه و الگو برای مجاهدان و مؤمنان هستند.


به گزارش پایگاه خبری الاربعین، خانم وفاء فاضل محمد، محقق و پژوهشگر عراقی از کشور عراق در دومین روز برنامه کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که به صورت مجازی برگزار شد، در پنل بخش عربی مقاله خود را ارائه کرد.

وی با اشاره به آیه «و گمان نکنید آن‌ها که در راه خدا کشته شده‌اند مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و در نزد خدا روزی دریافت می‌کنند، راست گفت خداوند بلند مرتبه» ابراز داشت:‌ شهیدان سلیمانی و ابومهدی فرماندهان پیروزی کلید امنیت برای شیعیان صاحب الزمان بودند و این دو فرمانده زندگی خود را وقف جهاد، یاری مستضعفان و ایستادن در مقابل قدرت‌های مستکبر کردند که این قدرت‌ها در تلاش مداوم برای از بین بردن اسلام هستند.

محقق و پژوهشگر عراقی ادامه داد: این دو شهید مانند امام حسین(ع) و یارانشان در عاشورا ایستادند؛ این دو شهید بیشتر نقشه‌های دشمن پلید را نقش بر آب کردند؛ به این ترتیب دشمن فهمید که اگر می‌خواهد به خواسته‌اش برسد باید این دو فرمانده را به شهادت برساند؛ بنابراین در صدد طراحی نقشه‌هایی برای خلاصی از دست آن‌ها برآمد و برای رسیدن به این هدف آشکارا اقدام کرد.

وی با اشاره به وصیت‌ها و سخنان ویژه این دو شهید والامقام که به آنها پرداخته است، بیان کرد: من به این سخنان پرداختم برای اینکه این وصیت‌ها و سخنان بهترین گواه برای اخلاص و ارتباط عمیق شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس با دین اسلامی است و در نفوس تأثیر می‌گذارد و متوجه می‌شویم این وصیت‌ها سخنانی پربار از مبناهای معرفتی مختلف است.

خانم فاضل محمد تصریح کرد: موارد ذکر شده در این شهیدان و تربیت ایشان منعکس شده است؛ آن تربیت حسینی که نماینده اسلام حقیقی است و برای بالا بردن پرچم اسلام و پرچم لا اله الا الله تلاش می‌کند؛ این وصیت‌ها، موضوع‌ها و سخن‌ان تعبیری از آن صدق و اخلاص بود.

وی شهیدان سلیمانی و ابومهدی را نمونه و الگو برای مجاهدان و مؤمنان ارزیابی کرد و ابراز داشت: چه در حال حاضر و چه در آینده مجاهدان و مؤمنان می‌توانند از این دو الگو و نمونه استفاده کنند؛ بنابراین این وصیت‌ها مصداق سخن نیک هستند که قرآن کریم آن را توصیف کرد که ریشه‌اش ثابت است و شاخه‌هایش در آسمان می‌باشد. پس درود بر آن‌ها روزی که به دنیا آمدند، روزی که شهید شدند و روزی که زنده می‌شوند.