جمعه 7 اردیبهشت 1403

20 مهر 1399

عدالت محوری و دفاع از حق وجه مشترک همه پیامبران و بزرگان ادیان است

یونس حمامی لاله زار، رئیس جامعه کلیمیان ایران اظهار کرد: از دو جهت می توان حرکت امام حسین را مورد مطالعه قرار داد. نخست آنکه مبارزه با ظلم، عدالت محوری و دفاع از حق که این جنبه وجه مشترک همه پیامبران و بزرگان دین هست.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، یونس حمامی لاله زار، رئیس جامعه کلیمیان ایران در همایش «زیارت سلوک معنوی در ادیان» اظهار کرد: از دو جهت می توان حرکت امام حسین را مورد مطالعه قرار داد. نخست آنکه مبارزه با ظلم، عدالت محوری و دفاع از حق که این جنبه وجه مشترک همه پیامبران و بزرگان دین هست. از حضرت ابراهیم (ع) گرفته تا دیگران که در آیین یهودیت حضرت موسی کلیم الله نمونه بارز ظلم ستیزی است که در مقابل امپراطور آن موقع دست به قیام می زند تا یهودیان را از دست او نجات دهد. و این نمونه ای است که در مورد حضرت امام حسین هم دیده می شود.

وی افزود:  پایداری بر ایمان و اعتقاد حتی تا پای جان که این مورد هم در حضرت امام حسین دیده می شود که در اثر ایمان و باوری که دارد می خواهد حق را به اثبات برساند و مردم را امر به معروف و نهی از منکر بکند و در مقابل حاکم ظالمی که به ناحق حکومت را به دست گرفته و می داند که حتی او را خواهد کشت. این ها دلیلی برای سکوت او نمی شود.

 

گفتنی است، این همایش با شرکت نمایندگان ادیان : اسلام، مسیحیت، یهود، زرتشت، صابئین از سوی کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین، مرکز ارتباطات بین الملل حوزه های علمیه، معاونت بین الملل بعثه مقام معظم رهبری و بنیاد بین المللی اربعین حسینی برگزارشد .