جمعه 7 اردیبهشت 1403

11 مهر 1399

زیارت اربعین تریبونی برای نهضت عاشورا است

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: مراسم زیارت اربعین متمم و تریبونی برای نهضت عاشورا است، عاشورایی که محدود به سال و تاریخ خاصی نیست.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، به نقل از ابنا، حجت‌الاسلام احمدی؛ رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین شامگاه پنج شنبه 10 مهر 1399 در همایش «شب بحرین» که در تجلیل از مقاومت و رشادت مردم مظلوم بحرین در مدرسه لبنانی ها در قم برگزار شد، با اشاره به ویژگی مراسم زیارت اربعین اظهار کرد: این مراسم متمم و تریبونی برای نهضت عاشورا است، عاشورایی که محدود به سال و تاریخ خاصی نیست و در طول تاریخ جریان داشته و پیام آن حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است.

حجت الاسلام و المسلمین «حمید احمدی» ادامه داد: چند سالی بود که نشستی را برای تجلیل از مبارزات مردم بحرین به عنوان شب بحرین در ایام اربعین در کربلای معلی برگزار می کردیم، اما امسال به دلیل عدم توفیق رفتن به کربلا تصمیم گرفتیم این نشست را به صورت محدود با حضور نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم در داخل ایران برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پیام اصلی عاشورا و اربعین استمرار مبارزه با ظلم و استکبار است، باید از شهدایی که برای دفاع از پیروان اهل بیت(ع) جان دادند، تجلیل کنیم و ان شاء الله مراسم تجلیل از ملت بحرین را طی سال های آینده در کربلای معلی برگزار خواهیم کرد.

گفتنی است که در همایش «شب بحرین» که از سوی کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی در تجلیل از مقاومت و رشادت مردم مظلوم یمن برگزار شد، آیت الله «رضا رمضانی»، آیت الله «عباس کعبی»، حجت الاسلام و المسلمین «عبدالله الدقاق»، حجت الاسلام و المسلمین «حمید احمدی» و «عبدالغنی خنجر» سخنرانی کردند.