جمعه 7 اردیبهشت 1403

10 مهر 1399

دیدار رئیس کمیته فرهنگی اربعین و نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی/ برپایی جلسه کمیته فرهنگی اربعین استان

حجت الاسلام و المسلمین احمدی، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین با حضور در دفتر امام جمعه بیرجند، با ایشان دیدار و گفت و گو کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، دیدار حضرت آیت الله عبادی، امام جمعه بیرجند و نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی، با حجت الاسلام و المسلمین حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین روز گذشته در بیرجند برگزار و طی آن، آیت الله عبادی، نکاتی را در خصوص اهمیت اربعین مطرح و خدمت در راه امام حسین(ع) را توفیق بزرگی برای خادمان اربعین دانستند.

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی اظهار داست: روایات و احادیثی که رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) درباره امام حسین(ع) فرمودند در زمانی بوده که اباعبدالله الحسین(ع) کودکی 4 الی 5 ساله بودند و ما امروز بعد از 1400 سال در صحنه عینی آن روایات را مشاهده می‌کنیم و این یک اتمام حجت برای همگان است.

وی گفت: زیارت‌هایی که درباره ائمه معصومین وارد شده و مستند است و متون آن نیز معتبر می‌باشد، کم نیستند اما وقتی علائم شیعه را می‌خواهند معرفی کنند در آن همه روایات معتبر و مستند و متن‌های بسیار متعالی، نشانه شیعه زیارت اربعین معرفی شده که در آن رمزها نهفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نسل‌های گذشته با همه صداقت، ایمان و معرفتی که داشتند زیارت اربعین را انجام می‌دادند که خدا اروح آنها را شاد و با اباعبدالله الحسین(ع) محشور کند اما خداوند متعال به من و شما هدیه‌ای بیش از آنها داده و آن این است که مسئله قیام حضرت امام حسین(ع) که در راستای اهداف همه انبیاء الهی است را مشاهده می‌کنیم.

عبادی بیان کرد: آنچه در سال 61 هجری انجام شد یک حادثه تاریخی نیست، بلکه یک جریان است و متمم آن حضرت امام حسین(ع) است و امروز ملاحظه می‌کنید شرایطی در دنیای آخرالزمانی آن هم در سطح بین‌المللی به وجود آمده که جاذبه  وجود مقدس اباعبدالله الحسین(ع)، عدالت طلبی و ایمان حضرت، باعث شده تا مردم در روز اربعین از سراسر دنیا به سمت کربلا روانه شوند.

وی افزود: اربعین حسینی نیازمند یک همت و طرحی است تا همه شرایط جهانی، روان شناسی، جامعه شناسی و بیش از همه، ارزش‌های ایمانی را به گونه‌ای شناسایی و عرضه کند که از شکوه شور، عشق و اربعین حسینی کاسته نشود.

امام جمعه بیرجند، بیان کرد: مردم ایران در دهه اول محرم زیبا در سطح جهان درخشیدند همه مسائل هم رعایت شد و امیدواریم در اربعین هم همین گونه باشد.

ایشان در ادامه خواستار همراهی و مساعدت تمامی دستگاه ها، نهادها و سازمان های دولتی و مردمی برای با شکوه برگزار شدن اربعین امسال شدند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی نیز گزارشی از روند برنامه ها، اقدامات و فعالیت های صورت گرفته و فعالیت های پیش روی کمیته فرهنگی ارائه کرد.

در ادامه سفر حجت الاسلام و المسلمین احمدی به خراسان جنوبی، جلسه کمیته فرهنگی استان، با حضور مدیران کل دستگاه های فرهنگی تبلیغی استان، در دفتر امام جمعه استان تشکیل شد.

آیت الله عبادی با اشاره به اهمیت زیارت اربعین، تاکید کرد که با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی، مراسم اربعین به نحوی باشکوه برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی، نیز در خصوص سیاست ها و برنامه های اربعین امسال نکانی را مطرح و به طرح های مختلفی که درهر یک از استان ها قابل اجراست، اشاره کرد.

وی در خصوص اربعین و جایگاه آن در فرهنگ شیعه و نقش بی بدیل  راهپیمایی اربعین در جایگاه معنوی و هویت بخشی شیعیان، همچنین سیاست های فضای مجازی و رسانه نکاتی را مطرح و بر لزوم حضور جدی در فضای مجازی با تمام ظرفیت تاکید کرد.

احمدی افزود: فضای مجازی در اربعین باید نام و یاد سرداران بزرگ مقاومت، شهید سرفراز حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، که بزرگترین فرماندهان مبارزه با تروریسم در جهان بودند؛ را زنده نگه دارد، چراکه هیچ کس در دنیا، به اندازه این دو شهید بزرگوار، در عرص مبارزه با تروریسم نتوانسته موثر واقع شود.

حجت الاسلام اوحدی، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان خراسان جنوبی و مسئول دفتر نمایندگی بعثه در استان نیز گزارشی اقدامات و فعالیت های در حال اجرای این کمیته را ارائه کردند.

 در ادامه نیز هر یک از اعضا، به ارائه برنامه ها و نقطه نظراتشان پرداختند.