شنبه 8 اردیبهشت 1403

24 شهریور 1398

لزوم ترویج فرهنگ سازی عاشورا در همه زمانها

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی استان مرکزی گفت: فرهنگ سازی عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع) تنها مختص به اربعین نیست بلکه مربوط به همه زمانهاست.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، سومین جلسه کارگروه بانوان کمیته فرهنگی، آموزشی ستاد اربعین استان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی به عنوان رئیس کمیته فرهنگی استان و حجت الاسلام رودبارانی مسئول ستاد اقامه نمازاستان و ربیعی مسئول بسیج مداحان استان و  نجفی رئیس عتبات عالیات استان و حجت الاسلام مرادی مسئول امور روحانیون ستاد عتبات در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام قربانپور در این جلسه گفت: هماهنگی امور فرهنگی و آموزشهای لازم مبلغین و مبلغات اعزامی و همچنین کنگره 6200 شهید استان ضروری میباشد و با نگاه ویژه ای به آن خواهیم پرداخت.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: فرهنگ سازی عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (علیه السلام)) تنها مختص به اربعین نیست بلکه مربوط به همه زمانهاست که این فرهنگ لازم است به  تمدن جهانی قیام منتقم اباعبدالله الحسین (علیه السلام) یعنی امام زمان (عج) منتهی شود.

وی با اشاره به جهانی شدن پیاده روی اربعین ،محرم و صفر را فرصتی ارزشمند برای مبلغین دینی دانست تا بر اولویتهای فرهنگی و دینی برای مخاطبان و زائران به ویژه سفر اولی ها و جوانان دانست و افزود : توجه به اهداف امام حسین (علیه السلام) از طریق محتوابخشی به آموزشهای لازم زائرین از وظایف این کارگروه است که با همکاری حوزه های علمیه ،بسیج طلاب و روحانیون و سایر دست اندرکاران امور فرهنگی ستاد اربعین است .

در این جلسه همچنین رئیس ستاد عتبات استان با ذکر مقدمه ای از شرح وظایف کارگروه آموزشی، فرهنگی با نوان  ستاد اربعین ، ارائه تذکرات لازم را به ثبت نام کنندگان زائر به ویژه بانوان زائر را از جمله ضروریات دانست و اظهار امیدواری کرد با تبیین صحیح تذکرات سفر،  شاهد سفری معنوی و آسوده برای زائرین به ویژه بانوان زائر باشیم .

وی اظهار داشت: تا کنون 52 موکب در سامانه برای خدمات زائرین ثبت شده که این میزان تا پایان مهلت ارائه مجوز افزایش خواهد یافت .

گفتنی است در ابتدای این نشست ، خانم محمدی مسئول کارگروه بانوان این ستاد ، توضیحاتی پیرامون چگونگی انجام فعالیتهای مورد نظر اعضا در خصوص عملیاتی کردن مصوبات جلسه قبل ارائه داد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست آموزشی برای گروههای هدف با موضوع اهمیت نماز به عنوان یکی از اولویتهای پیاده وری اربعین ، تهیه مجوز و صدور حکم برای گروه سرکشی به موکبهای اربعین از جمله مصوبات این نشست بوده است.