جمعه 7 اردیبهشت 1403

11 اردیبهشت 1398

جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین برگزار شد

نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی با شرکت اعضا در روز سه شنبه 10 اردیبهشت 98 در تهران برگزار شد.


در این نشست که با دستور کار مسائل فرهنگی و آموزشی اربعین 97 و توصیه های عمومی زائران و کارگزاران اربعین 98 در بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، ابتدا رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با اشاره به تلاش های انجام گرفته در حوزه فرهنگی و آموزشی، اقدام های کارگروه های تخصصی در خصوص آسیب شناسی و تدوین برنامه فرهنگی و آموزشی پیشنهادی اربعین 98 استناد کردند و از همه اعضا و دستگاه ها و نهادهای مرتبط فعال در اربعین درخواست کردند که با ارائه نظرات و پیشنهادات در تکمیل و ارتقای برنامه های فرهنگی و آموزشی و مطالعاتی اربعین 98 مشارکت فعال داشته باشند.

حجت الاسلام احمدی از تلاش و اقدام خداپسندانه و مجاهدانه موکب های اربعین در یاری رساندن به مناطق سیل زده کشور تقدیر کرد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی با تقدیر از سردار سلیمانی در فراخوان موکب ها و همچنبن ستاد بازسازی عتبات در مدیریت و فراهم کردن حضور این موکب ها و به ویژه موکب داران عزیز عراقی در ما کنار مردم عزیز سیل زده این اقدام را اوج همبستگی ملی و اتحاد بین دو ملت ایران و عراق و از برکات حماسه بزرگ اربعین دانستند.

در ادامه جلسه نمایندگان مؤسسه ها و نهاد ها و تشکل های عضو کمیته هریک به ارائه دیدگاه ها و نظرات خود در خصوص مسائل فرهنگی، آموزشی، تبلیغی و اجرای اربعین 97 پرداختند و خواستار هماهنگی و همگرایی در برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی شدند.

همچنین بر آموزش، توجیه و اطلاع رسانی به هنگام زائران تأکید نمودند. تغییر رویکرد در برنامه سازی های رسانه ملی و نحوه اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت های مساجد و بسیج و همچنین فضای مجازی برای فرهنگ سازی و جهانی سازی و آموزش زائران و کارگزاران از پیشنهادات اعضا بوده است.

در این نشست مقرر شد کارگروه های مختلف پیشنهادات و نقدهای مطرح شده را در جلسات خود بررسی و راهکارهای عملیاتی آن را به کمیته ارائه دهند. همچنین مقرر شد بسیج دانشجویی و ستاد اربعین دانشگاهیان و سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد بازسازی عتبات و کمیته ثبت نام و اعزام و جامعه المصطفی در جلسات آینده گزارش طرح های مطالعاتی و پژوهشی انجام گرفته خود در سال 97 و همچنین برنامه های سال 98 خود را ارائه کنند.