شنبه 8 اردیبهشت 1403

03 آبان 1397

اجتماع عظیم اربعین در جهان کم نظیر است

رئیس جمهور با اشاره به ابعاد فرهنگی و سیاسی راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: این اجتماع عظیم که در سطح جهان کم نظیر است، نشانگر عظمت مکتب اسلام و اهل بیت(ع) است که بعد از گذشت 14 قرن هیچگاه عشق این خاندان از دل مردم خارج نمی شود و مردم در هر شرایطی عاشق پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بوده و برای آن فداکاری کرده و در برابر بدخواهان به خوبی ایستادگی می کنند.


به گزارش الاربعین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت، با اشاره به اهمیت راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، اظهار داشت: مردم با حضور باشکوه و گسترده خود در راهپیمایی اربعین حسینی می خواهند خاطره زیارت امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) و سایر عزیزانی که بعد از 40 روز از حادثه کربلا توانستند به سرزمین کربلا بازگشته و قبور سروران و عزیزان خود را زیارت کنند، جاودانه سازند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در سال های اخیر به مناسبت این ایام پربرکت، مردم از سراسر کشور با پای پیاده در راهپیمایی عظیم و باشکوه، حضور یافته و به زیارت ابا عبدالله الحسین(ع) رهسپار می شوند تا فرهنگ عاشورا را زنده نگه دارند.

دکتر روحانی گفت: راهپیمایی باشکوه اربعین علاوه بر ابعاد معنوی و استحکام روابط مردم با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پاسخی هم به دشمنان اسلام و ایران است و آن اینکه روز به روز، عشق و علاقه مردم به اسلام و خاندان رسالت و امام حسین(ع) بیشتر می شود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به ابعاد فرهنگی و سیاسی راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: این اجتماع عظیم که در سطح جهان کم نظیر است، نشانگر عظمت مکتب اسلام و اهل بیت(ع) است که بعد از گذشت 14 قرن هیچگاه عشق این خاندان از دل مردم خارج نمی شود و مردم در هر شرایطی عاشق پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بوده و برای آن فداکاری کرده و در برابر بدخواهان به خوبی ایستادگی می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با قدردانی از دستگاه های اجرایی و سایر نهادهایی که در زمینه تسهیل سفر زوار امام حسین(ع) فعالیت و همکاری می کنند، همچنین از ملت عراق برای استقبال، همراهی و پذیرایی صمیمانه از زائران اربعین حسینی، تشکر و سپاسگزاری کرد.

رئیس جمهور از دولت عراق نیز بخاطر همکاری و ایجاد تسهیلات و برقراری امنیت برای زوار قدردانی کرد و گفت: سال گذشته هماهنگی لازم بین دولت ایران و عراق برای تکمیل خط راه آهن خرمشهر به بصره به منظور تسهیل در رفت و آمدزوار انجام گرفت و امیدواریم این طرح در سال جاری و سال آینده به بهره برداری برسد که می تواند اقدام بزرگی در زمینه تسهیل و رفاه بیشتر زائران باشد.