شنبه 8 اردیبهشت 1403

23 مهر 1397

قدرت راهبردی جهان اسلام در پیاده روی اربعین نمایان است

کارشناس تشکل دینی اداره کل تبلیغات اسلامی سمنان پیاده روی عظیم اربعین را قدرت راهبردی و نرم جهان اسلام دانست و گفت: خدمت رسانی مطلوب به زائران حسینی (ع) ضرورت دارد.


به گزارش اربعین از سمنان، حجت‌الاسلام سید مهدی ترابی در دیدار با خادمان اربعین حسینی به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، اربعین را نمادی برای بقاء پیام حیات بخش عاشورا خواند و اظهار کرد: نهضت عاشورا با فطرت انسان‌‌ها سخن دارد؛ دفاع از مظلوم، اخلاق، ایثار و از خودگذشتگی پیام‌هایی از عاشوراست.

کارشناس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی سمنان تصریح کرد: نجات و حیات اخلاق انسانی در گروی پاسداشت عاشوراست؛ مفاهیمی که در نهضت عاشورا خلق شد مایه نجات انسان در همه اعصار و قرون است.

وی با بیان اینکه اربعین تابلو و پرچم بلندی پیش روی انسان معاصر است تا پیام عاشورا گم نشود، اظهار کرد: قطرات اشک محبان اهل بیت(ع) برای اباعبدالله الحسین(ع) قدرت نرم اسلام و نظام اسلامی است.

ترابی خاطرنشان کرد: اربعین قدرت راهبردی و قدرت نرمی برای اسلام و جنبش‌های اسلامی است تا این قدرت نرم در مقابل جهانیان به نمایش گذاشته شود.

وی با اشاره به این مطلب که راهپیمایی اربعین نهضتی است که سالکان این مسیر از سر دلدادگی به اهل بیت(ع) در این مسیر گام می‌نهند، ابراز کرد: راهپیمایی اربعین در رسانه‌های مستکبران سانسور می‌شود تا قدرت راهبردی اسلام نمود نداشته باشد.

این کارشناس تشکل های دینی، راهپیمایی اربعین را نمایشی عظیم و حضور پر معنایی از دلدادگان امام حسین(ع) خواند و بیان کرد: راهپیمایی اربعین جلوه‌هایی از وحدت و انسجام ملت مسلمانان، گرایش به معنویت و تدین، استکبار ستیزی، دشمن شناسی، دشمن ستیزی و ایستادگی در راه هدف است.

وی ادامه داد: بارگاه مطهر اباعبدالله الحسین(ع) نه تنها میعادگاه فرشتگان و ملائک بلکه زمینان نیز هست و اربعین جلوه‌‌ای از تشکیل امت واحده اسلامی و نوید بخش ظهور حضرت ولی عصر(عج) برای تحقق عدالت در جهان است.

ترابی با بیان اینکه اربعین جلوه حرکت پایدار و رو به جلو برای امت اسلامی است، عنوان کرد: حضور در این راهپیمایی عظیم عبور از همه سیطره‌های کمیت در عالم و پیوست به خیل عظیمی از کیفیت عشق و دلدادگی به معنویت است.