شنبه 8 اردیبهشت 1403

21 مهر 1397

شعار «الحسین یجمعنا» محور وحدت بین ملت ایران و عراق قرار دهید

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان،گفت: دشمن در تلاش است بین دو کشور ایران و عراق اختلاف بیاندازد، امسال با شعار «الحسین یجمعنا» وحدت بین دو ملت شیعه را مستحکم تر از قبل کنیم.


به گزارش اربعین در سمنان، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد درجمع اعضای مجمع کانون های فرهنگی وتبلیغی مساجد شهرستان شاهرود به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره اهمیت اربعین اظهار داشت: دشمن در تلاش است تا بین اهل‌ سنت و شیعه در بین دو کشور ایران و عراق اختلاف بیاندازند اما باید دانست اگر کسی در ایران یا عراق، اشتباهی مرتکب می‌شود نمی‌توان به همه ملت او تعمیم داد، بنابراین باید امسال با شعار «الحسین یجمعنا» وحدت بین دو ملت شیعه را مستحکم تر از قبل کنیم.

وی با بیان اینکه اگر قرآن کتاب هدایت و نقشه راه است، بدانید که اهل‌بیت (ع) راهنمای این نقشه هستند، اظهار داشت: همه ما امام حسین (ع) را به‌عنوان کشتی نجات می‌شناسیم اما به گفته امام صادق (ع) همه ائمه اطهار (ع) کشتی نجات هستند اما کشتی امام حسین (ع) هم وسعت بیشتری دارد و هم سریع‌تر همه را به مقصد می‌رساند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: ما در کانون‌های فرهنگی تبلیغی مساجد فعالیت می‌کنیم و هر چه کارهای ما با مساجد پیوند بخورد آسیب‌های ما کمتر می‌شوند، مساجد بعنوان پایگاه انقلاب هم پیش از انقلاب و هم حین وقوع آن نقش مهمی را ایفا کردند و برای تداوم این انقلاب نیز نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

روحانی نژاد تاکید کرد: باتوجه به اینکه مسیولیت کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین بعهده ما است، باید توجه داشته باشیم که دشمن تلاش می‌کند بین ملت ایران و عراق فاصله بیاندازد و این مختص این زمان نیست و ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: دشمن در تلاش است تا بین اهل‌ سنت و شیعه در بین دو کشور ایران و عراق اختلاف بیاندازند اما باید دانست اگر کسی در ایران یا عراق، اشتباهی مرتکب می‌شود نمی‌توان به همه ملت او تعمیم داد، بنابراین نباید از شعار امسال که بسیار هوشمندانه است غافل شویم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: شعار «الحسین یجمعنا» شعاری بسیار خوب و وحدت‌آفرین است و همه را در کنار هم جمع می‌کند، از این رو باید سعی کرد تا موکب‌های مشترکی بین ملت ایران و عراق شکل داد.

وی ادامه داد: امروز مراسم اربعین شعار شیعه شده است ماباید تلاش نماییم که در موکب‌ها به بحث «وحدت آفرینی» و حضور ارزشمند کودکان، جوانان، بانوان و تحکیم خانواده‌ها بپردازیم که البته این بحث تنها مختص به ما نیست و در ملت عراق هم همین موضوعات در راس است.