جمعه 7 اردیبهشت 1403

20 مهر 1397

اربعین به عنوان مانور بزرگ در برابر عرصه باطل قوی تر و با شکوه تر و با وحدت بیشتر برگزار شود

جمعی از مسولان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی با آیه الله نوری همدانی از مراجع عظام در بیت معظم له در قم دیدار کردند.


اربعین به عنوان مانور بزرگ در برابر عرصه باطل قوی تر و با شکوه تر و با وحدت بیشتر برگزار شود

جمعی از مسولان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی با آیه الله نوری همدانی از مراجع عظام در بیت معظم له در قم دیدار کردند.  در این دیدار حجت الاسلام احمدی رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین گزارشی از اهم فعالیت ها و اقدامات انجام گرفته و برنامه های فرهنگی و آموزشی اربعین ۹۷ را ارایه دادند،  وی گفت برنامه های فرهنگی و آموزشی و تبلیغی اربعین حسینی بر اساس سه اصل تکریم مردم عراق به عنوان میزبان زایران و تقویت مرجعیت عراق و احترام به حاکمیت دولت عراق  با محوریت موکبها و با هماهنگی موسسه ها و گروهها ی عراقی  طراحی  شده و در حال اجراست. اقای احمدی بیان داشت امسال بیش از سه هزار مبلغ و مبلغه ساماندهی و با همکاری موکب داران اعزام می شوند. همچنین بیش از بیست گروه از گروههای نمایش آیینی و تئاتر  با همکاری حوزه هنری و دهها قاری ممتاز با همکاری اتحادیه تشکل های قرآنی کشور و ۶۰ راوی و مربی کودک و نوجوان برای اجرای برنامه‌ها متنوع سازماندهی و اعزام می شوند  

اقای احمدی تولید دهها محصول فرهنگی و آموزشی در قالب های متنوع  با رویکرد توجیه عمومی و فرهنگ سازی و نیز بر نامه ریزی برای برپایی صدها مراسم با اعزام ۴۰ سخران و مداح ممتاز کشور و مساعدت و فرهنگ  سازی در اجرای طرح نیابت شهدا از دیگر اقدام های کمیته فرهنگی و آموزشی برشمردند.

آیه الله نوری همدانی با تشکر از اقدام های انجام گرفته و برنامه‌ها ی تدارک شده‌اند عنوان داشتند:

اربعین در فرهنگ اسلامی دارای جایگاه والایی استوار در جریان عاشورا و در اسارت اهل بیت علیهم السلام حضرت زینب سلام الله علیها با ایراد خطبه های روشنگری رغم خواست دشمن که در صدد محو جریان و مکتب اهل بیت بود به بیداری جامعه و زنده نگه داشتن  حماسه عاشورا هدف و فرهنگ اهل بیت  ماندگار شد. لذا اهل بیت جایگاه ویژه و عظمتی والا برای شناساندن اهل بیت پیدا کرد و شما که در این مانور بزرگ و گسترده به این ام توجه داشته باشید که اربعین آن را مانور بزرگی در مقابل ظلم و استکبار و صهیونیسم قرار  است و حرکت شما،  خروش شما و اجتماع میلیونی یک عرصه حق در برابر عرصه باطل است از این رو  اربعین یه عنوان یک مانور  قویتر   و قدرتمندتر با شکوه ترو با وحدت بیشتر برگزار  شود.

آیه الله نوری همدانی افزودند: دنیا باید بفهمد که حضرت سیدالشهدا علیه السلام جه اهدافی را تعقیب می کردند و باید با شعارها و پیام های آن حضرت که "هیهات من الذله"  و "الموت اولی من رکود العاری"  ست آشنا شوند  این مرجع تقلید گفتند اربعین  درس و مکتب جهاد و شهادت و مقاومت است و تقویت کننده جبهه حق و در مقابل جبهه باطل و ظلم است و امیدواری با عظمت و به  خوبی برگزار شود