شنبه 31 شهریور 1403

06 شهریور 1396

برگزاری بیش از 100 عنوان برنامه فرهنگی در ایام اربعین

معاون هماهنگی و اجرایی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از برگزاری بیش از 100 عنوان برنامه فرهنگی در ایام اربعین به کوشش نهادهای همکار خبر داد.


به گزارش کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، حجت‌الاسلام والمسلمین شریف تبار، معاون هماهنگی و اجرایی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه بیش از 100 عنوان برنامه فرهنگی همزمان با اربعین به کوشش دستگاه‌هایی که با این ستاد همکاری دارند برگزار می‌شود، گفت: البته هزار برنامه‌ها اعلام شده بود که این تعداد از میان آنها با توجه به آسیب شناسی ها ودریافت نظرات وپیشنهادات فعالان ومدیران فرهنگی انتخاب شد.
وی ادامه داد: مهمترین دغدغه ما در این ایام آن است که از ظرفیت همه نهاد های فرهنگی ومرتبط با اربعین استفاده شود .از سویی نحوه استفاده از ظرفیت‌هایی که در این حوزه وجود دارد بسیار مهم است. اما نکته کلیدی ومهم این است به نوعی باید عمل کرد که ضمن حفظ مردمی بودن اربعین از ظرفیت نهادها استفاده کرد.
معاون هماهنگی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اظهار اینکه در 31 استان کشور کمیته فرهنگی تشکیل شده است، افزود: در نظر داریم که طی امسال از ظرفیت‌های استان‌ها استفاده بیشتری داشته باشیم. 
به گفته وی، به منظور بهره‌گیری از ظرفیت علمی ،پژوهشی نهادها، همایش‌ها و نشست‌هایی، با هدف تولید ادبیات اربعین و پاسخ به نیازهای علمی پژوهشی سطوح مختلف مخاطبین اربعینی در قالب رویدادهایی مورد نظر و در ظرفیت موسم اربعین صورت می‌گیرد.
حجت‌الاسلام شریف‌تبار بر لزوم استفاده از ظرفیت همایش‌های مرتبط یاد کرد و ادامه داد: یکی از مسائل مهم اجرایی نمودن ایده های  ویژه فرهنگی ومتناسب با اربعین است  به عنوان مثال در مساله حجاب طرح نوع چادر مناسب برای زوار اربعین یکی از موضوعاتی است که می‌توان مطرح کرد تا به عنوان پشتوانه فرهنگی مورد توجه قرار گیرد. 
وی به شعار امسال ستاد اربعین با عنوان «احب الله من احب حسینا» اشاره و عنوان کرد: برای ترسیم،‌ توصیف و توضیح در این باره نیازمند کمک شورای راهبری وهیات های اندیشه ورز هستیم هستیم تا فهم درستی از آن ارائه و حق شعار ادا شود. 
حجت‌الاسلام شریف‌تبار بر تکریم میزبانی عراق،‌ تقویت مرجعیت شیعه و اهتمام به رعایت قوانین موجود در عراق تصریح و اظهار کرد: این رویکرد می‌تواند سرلوحه همه  فعالیت‌های قرار گیرد.