دوشنبه 26 شهریور 1403

همایش مبلغان سازمان اوقاف در ایام اربعین

آیت الله سید احمد خاتمی: اربعین فرصتی طلایی است که همه باید از آن به خوبی استفاده کنیم، نکته حائز اهمیت اینکه مبلغان دینی در این مراسم، نقشی به مراتب مهمتر از روحانی کاروان حج دارند.


همایش قدم‌های آسمانی ویژه مبلغان اعزامی سازمان اوقاف و امور خیریه به مواکب اربعین پنجشنبه ۱۸ مرداد در سالن همایش‌های امامزاده شاه سید علی (علیه السلام) برگزار شد.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این همایش با بیان اینکه ۱۳۸۵ سال از شهادت امام حسین (علیه السلام) گذشته ولی هر روز و هر سال شاهد توسعه و شکوه بیشتر مراسم عزاداری محرم و صفر هستیم گفت: جالب اینکه اربعین تنها برای امام حسین (علیه السلام) تعیین شده و این مراسم حتی برای شخص پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در نظر گرفته نشده، زیرا ضروری بود که نام حسین (ع) زنده بماند چراکه چنین حقیقتی موجب ماندگاری فرهنگ ناب اسلامی می‌شود.

آیت الله سید احمد خاتمی خاطرنشان کرد: اهل بیت (علیهم السلام) نهضت عاشورا را به عنوان عَلَم اسلام در نظر گرفته‌اند و عقیده داشته‌اند این پرچم باید همیشه در اهتزاز باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اربعین فرصتی طلایی است که همه باید از آن به خوبی استفاده کنیم، نکته حائز اهمیت اینکه مبلغان دینی در این مراسم، نقشی به مراتب مهمتر از روحانی کاروان حج دارند.

حجت‌الاسلام حمید احمدی در همایش قدم‌های آسمانی ویژه اعزام مبلغان اربعین، بیان کرد: هر موکبی باید یک قرارگاه فرهنگی باشد که بخش مهمی از آن بواسطه حضور مبلغان حوزوی محقق می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش دولت عراق در حفظ امنیت پیاده‌روی اربعین، یادآور شد: افزون بر ۱۲۰ هزار نیروی نظامی عراقی امنیت این پیاده‌روی حماسی را تامین می‌کنند و علاوه بر آن دولت عراق خدمات بی‌شماری را برای زائران انجام میدهد.

رییس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: به صورت متوسط سالانه افزون بر یک میلیون زائر غیرایرانی و غیرعراقی در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این همایش گفت: پیاده‌روی اربعین یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی در طول سال است که میلیونها انسان را از سراسر دنیا روانه مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا می‌کند.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل افزود: پیاده‌روی روی ظرفیت بالایی برای فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کرده که بخش مهمی از این اقدامات می‌تواند توسط مبلغان به خوبی مدیریت شود.

وی اضافه کرد: وجود برخی جریانات التقاطی و شبهات مختلف در حوزه مهدویت، جبهه مقاومت و غیره نیز ضرورت حضور موثر مبلغان را دو چندان کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: افزون بر هفت هزار نفر از عوامل سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب مواکب درمانی، تبلیغی و اسکان به خدمت رسانی به زائران اربعین خواهند پرداخت.

  • #کربلا_طریق_الاقصی