پنج شنبه 29 شهریور 1403

نشست مشترک هیئت علمی، اجرایی و کمیته هماهنگی و ارتباطات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی

نشست مشترک هیئت‌های علمی، اجرایی و کمیته هماهنگی و ارتباطات سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با شرکت اعضا و مسئولان آن از عراق و جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.


نشست مشترک هیئت‌های علمی، اجرایی و کمیته هماهنگی و ارتباطات سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با شرکت اعضا و مسئولان آن از عراق و جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

 

در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانسی از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲:۰۰ با حضور ۲۰ نفر از اساتید دانشگاه‌ها، تعدادی از رؤساى دانشکده‌ها و ستاد فرهنگی اربعین و معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدام‌ها، در خصوص شاخص‌های ارزیابی مقالات و همچنین برگزاری پیش نشست‌ها بحث و گفتگو شد.

 

بر اساس تصمیم این نشست مقرر شد کارگروهی مرکب از حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر باباپور رئیس دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه شهید بهشتی و رئیس هیئت علمی همایش، دکتر سید محمدرضا خوشرو رئیس شورای علمی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، دکتر اسماعیل اسفندیاری مسئول همایش‌ها و هم‌اندیشی های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، حجت‌الاسلام احمد سیاحی معاون فرهنگی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از ایران و جناب دکتر منیر الدعمی رئیس مجمع دانشگاهیان کربلا و جناب حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید ضیاء الصافی رئیس بنیاد بین‌المللی اربعین در کربلا از عراق جهت برنامه‌ریزی و تعیین موضوعات پیش نشست‌ها و هماهنگی با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه ها تشکیل شود. 

 

همچنین یکی از پیش نشست‌ها با توجه به موضوع سومین همایش، تحولات و مسائل غزه، یمن، لبنان و عراق، با عنوان"فرهنگ و شعایر حسینی و مقاومت اسلامی در غرب آسیا" باشد.

 

در این نشست دکتر محمد حسین الطائی رئيس دانشکده علوم اسلامی دانشگاه کربلا، رئیس دانشکده فنی فرات الأوسط، معاونت پژوهشی حوزه‌های علمیه کشور، دانشگاه شهید بهشتی و مرکز تحقیقات وزارت علوم و تحقیقات برای برگزاری پیش نشست‌ها اعلام آمادگی کردند.

 

لازم به یادآوری است، سومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با عنوان "آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی" در ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه صنعتی فرات الأوسط در عراق برگزار می‌شود و ریاست این همایش با دکتر مظفر الزهیری رییس این دانشگاه، رئيس هیأت علمی از دانشگاه شهید بهشتی و رئیس هیئت اجرایی از دانشگاه صنعتی فرات الاوسط است که دانشگاه شهید بهشتی، مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها، ستاد فرهنگی اربعین، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، معاونت بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری، مرکز مطالعات استراتژیک حشد الشعبی، بنیاد بین‌المللی اربعین، مجمع دانشگاهیان کربلا و مرکز مطالعات و پژوهش‌های عتبه حسینی همکاری و مشارکت خواهند داشت.

 

علاقه مندان تا ۱۰ اسفند فرصت دارند مقالات خود را به آدرس سایت کنفرانس اربعین ارسال نمایند.