پنج شنبه 29 شهریور 1403

برگزاری یادواره سرداران شهید مقاومت

یادواره سرداران شهید مقاومت به منظور پاسداشت مقام شامخ سرداران بزرگ مقاومت اسلامی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی وشهید ابوالمهدی المهندس و سردار شهید سید رضی موسوی برگزار شد.


یادواره سرداران شهید مقاومت به منظور پاسداشت مقام شامخ سرداران بزرگ مقاومت اسلامی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابوالمهدی المهندس و سردار شهید سید رضی موسوی از سوی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی، اداره امور بین‌الملل آستان حرم کریمه اهل بیت علیها السلام و بنیاد بین‌المللی اربعین و ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با حضور سردار علی شمشیری در شبستان حضرت زهرا (س) حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد. 

در مراسم بزرگداشت سرداران شهید مقاومت سردار سرتیپ پاسدار علی شمشیری سخنران این مراسم در پی پیروزی ها و مقاومت های دلیرانه مردم غزه و حماس با اشاره به دست نوشته های امام خمینی ، مکتوب‌ها و مرقوم‌های معظم له بیان کرد:

امام خمینی دست نوشته‌ای در ۱۷ صفحه دارند که منشور روحانیت شد؛ بر اساس دیدگاه امام راحل تجربه جنگ تحمیلی به مردم منطقه و جهان نشان داد که می‌شود بدون اتکا به قدرت‌ها سالیان سال مبارزه کرد.

 مثال بدیهی و بارز سالهای دفاع مقدس که با رشادت‌ها و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام یک وجب از خاک کشور به اشغال دشمن در نیامد و با بیان اینکه سرداران رشید اسلام همانند شهید حاج قاسم سلیمانی با پیروی از سخنان امام راحل به وضوح نشان دادند که می‌توان بدون تکیه بر ابرقدرت‌ها در برابر استکبار ایستاد و مبارزه کرد

گروه‌های مختلف مقاومت اعم از حماس و حزب‌الله نیز از این الگو استفاده کردند در وقایع اخیر منطقه می‌بینیم که امروز رزمندگان جبهه مقاومت و مردم مظلوم و بی دفاع غزه از مرگ و شهادت هراسی به دل ندارند و همین امر موجب شد تا شرایط جنگ در غزه به گونه دیگری پیش رود و امروز این حماس است که برای رژیم صهیونیستی شرط می‌گذارد. یکی از عواملی که موجب شد رزمندگان فلسطینی در مقابله با رژیم صهیونیستی امید داشته باشند شکست اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه با حزب الله لبنان بود که هیمنه پوشالی آنان فرو ریخت. 

وی بیان کرد: حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی در حالی صورت گرفت که رژیم غاصب صهیونیستی هیچگاه تصور نمی‌کردند که چنین ضربه‌ای را از درون بخورند و غافلگیر شوند.

در روزهای اول جنگ غزه، اسرائیل اعلام کرده بود که در مدت یک هفته حماس را از بین خواهد برد؛ اما تاکنون به این خیال واهی خود دست پیدا نکرده و فقط دست به بمباران مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها و مساجد مردم غزه کرده و زیرساخت‌های منطقه را از بین برده است که این امر نشان دهنده درماندگی انان است.

وی در سخنرانی خود به برخی از نقش‌ها و اهداف شهید سلیمانی و شهدای دیگر سپاه قدس در ایجاد امنیت و ثبات در منطقه اشاره کرده و از ملت ایران خواسته است که با پیروی از راه شهدا و امام خمینی (ره)، مقابله با استکبار و مستکبرین را ادامه دهند.

 وی همچنین به بیداری ملت‌های دیگر در برابر ظلم و ستم غربی‌ها اشاره کرده و گفته است که این قرن، قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است.

سردار در پایان از خداوند متعال می‌خواهد که به همه ما توفیق عنایت کند که بتوانیم وظیفه‌مان را در مقابل این شهدای بزرگوار انجام دهیم و راه پر عظمت آن‌ها را ادامه دهیم.

این مراسم به همراه سخنرانی سردار علی شمشیری از همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی و آیه الله شیخ عبدالله دقاق از علمای برجسته و نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران و یکی از فعالان مقاومت اسلامی عراق و مداحی مداحان اهل بیت و سرودخوانی گروه سرود مهاجران، به همراه تجلیل از ۸ خانواده شهید مدافع حرم از فاطمیون، زینبیون و مقاومت اسلامی عراق،دوشنبه ۱۱ دی ماه،ساعت ۱۸ تا ۲۰ در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها همزمان با سالروز شهادت سرداران شهید مقاومت اسلامی برگزار شد.