جمعه 30 شهریور 1403

01 شهریور 1402 - 00:00

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین اعلام کرد:

تجلیل از 1000 موکب عراقی در راهپیمایی اربعین امسال

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با اشاره به حضور ۲ هزار مبلغ در اتوبوس‌های اربعین گفت: در طرح تکریم مواکب عراقی، امسال قرار است، هزار بسته هدیه از طرف ملت ایران به هزار موکب اهدا شود.


به گزارش خبرگزاری الاربعین حجت الاسلام احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در نشست خبری که در روز سه شنبه برگزار شد برنامه های این کمیته را برای باشکوه تر شدن راهپیمایی اربعین اعلام کرد

 ۸ حلقه علمی به همت دانشگاه‌های ایران و عراق در نجف برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام حمید احمدی دبیر کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین طی سخنانی با اشاره به اینکه امسال توصیه‌های رسانه‌ای داشتیم که برای اصحاب رسانه ارسال می‌شود، گفت: امسال موکب‌های علمی داریم که در آن بحث‌ها و چالش‌های علمی درباره نیازمندی‌های جهان اسلام مطرح می‌شود. این برنامه با همت دانشگاه‌های ایران و عراق برگزار می‌شود که طی آن ۸ حلقه علمی در نجف داریم که حدود ۱۴۰ نفر در آنها حضور دارند. این افراد در مسیر پیاده روی در قالب چند گروه حضور دارند و نهایتاً در کربلا جلسات جمع‌بندی در دانشگاه سبطین برگزار می‌شود.

هدایای ایرانیان برای هزار موکب عراقی در اربعین امسال

وی ادامه داد: امسال مراسم ویژه‌ای در نجف، بر سر مزار ابومهدی المهندس با حضور علمای ایرانی و عراقی داریم. همچنین امسال طرح تکریم مواکب عراقی را داریم و هدایایی از طرف ملت ایران به آنها اهدا می‌شود. در این برنامه قرار است، هزار بسته هدیه به هزار موکب هدیه شود.

یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در طرح نیابت از شهدا شرکت کردند

احمدی از برگزاری مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدا و جانبازان خبر داد و گفت: امسال طرح نیابت از شهدا مانند سال قبل برگزار می‌شود، سال گذشته یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در طرح نیابت از شهدا شرکت کردند. امسال شهدای مدافع وطن هم در طرح گنجانده شدند.

حضور ۲ هزار مبلغ در اتوبوس‌های اربعین

دبیر کمیته فرهنگی ستاد اربعین در پایان گفت: امسال به اتوبوس‌هایی که به سمت مرزها می‌روند، مبلغ اعزام می‌کنیم. در این راستا دو هزار مبلغ با اتوبوس‌ها اعزام می‌شوند.

پایان پیام/