جمعه 30 شهریور 1403

30 مرداد 1402 - 10:06

تجلیل از خانواده شهدای امنیت در ستاد مرکزی اربعین

در یکصد و هفدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین، از خانواده معظم شهدای امنیت تجلیل شد. رئیس ستاد مرکزی اربعین ضمن تجلیل از خانواده شهدا در ستاد مرکزی اربعین گفت: پیاده روی زائرین در اربعین به نیابت از همه شهدا خواهد بود.


به گزارش خبرگزاری الاربعین

یکصد و هفدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) امروز، ۳۰ مردادماه با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) و جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم در محل سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه که ویژه تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت برگزار شد، سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد اربعین حسینی طی سخنانی اظهار کرد: جلسه امروز ستاد مزین به وجود خانواده‌های شهدا با محوریت شهدای امنیت است. حضور ایشان را خیر مقدم عرض کرده و معتقدیم کاری که با نام و یاد شهدا آغاز شود، حتما عنایت حضرت ولیعصر(عج) را مشمول خود خواهد کرد.

وی افزود: بنا به خواست مردم و زائران امام‌حسین(ع) قرار شد که حماسه اربعین حسینی و شروع حرکت زائران به نیت و نیابت از شهدای امنیت باشد یعنی هم شهدای امنیت ملت عراق و هم شهدای امنیت ایران اسلامی و هم همه شهدای مدافع امنیت، شهدای فاطمیون، زینبیون و حیدریون و ان‌شاالله این حرکت فرهنگی بتواند گوشه‌ای از قدرشناسی این عزیزان را رقم بزند.

میر احمدی تصریح کرد: جلسه ستاد امروز در دو بخش تجلیل از خانواده شهدا با حضور وزیر کشور و سپس، جلسه رسمی ستاد مرکزی اربعین کار خود را آغاز خواهد کرد.

همچنین، در این جلسه، همسر شهید مدافع حرم، حسین مرادی طی سخنانی به نمایندگی از خانواده‌های شهدای حاضر در جلسه، اظهار کرد: خداقوت ویژه دارم خدمت همه دست‌اندرکاران راهپیمایی اربعین حسینی که از چندین ماه قبل زحمت می‌کشند تا این اجتماع بزرگ به بهترین شکل ممکن انجام شود.

وی افزود: جمع مؤمنان در مراسم اربعین حضور دارند و به تأسی از اسیران کربلا در این‌مسیر حضور پیدا می‌کنند و امام‌حسین(ع) را زیارت می‌کنند. خون عاشورائیان نسل به نسل ادامه پیدا کرده و امروز مردان و زنان ما برای حفظ ارزش‌ها از بذل خون خود دریغ نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم اربعین امسال نیز با همه زحماتی که کشیده می‌شود همچون گذشته با قوت و قدرت برگزار شود و صدای آن با قدرت فراوان به گوش جهانیان برسد. دشمنانی که قصد ضربه زدن به انقلاب ما را دارند بدانند درمانده و بیچاره خواهند بود و هیچ‌گاه به نیات خود نمی‌رسند.

احمد وحیدی وزیر کشور نیز در این مراسم گفت: جلسه امروز مزین بود به خانواده شهدا است و برکت خاصی گرفته است، جامعه ما زنده و بالنده است چون یاد شهیدان در آن زنده است و مفتخریم به خانواده‌های شهدا و خدا را شکر می‌کنیم که از این نعمت برخوردار هستیم.

وی افزود: شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت هر دو یکی هستند به تعبیر شهید حاج قاسم سلیمانی اینجا خود حرم است پس کسی که شهید امنیت است شهید حرم هم است، اگر این شهدا نبودند راه کربلا و نجف بسته بود ما مدیون شهدا در همه ابعاد هستیم.

وزیر کشور گفت: باید با تمام وجود خدا را شکر کنیم که اجازه داد در این راه بزرگ، کربلا خدمتی داشته باشیم، بلکه به لطف و عنایت شهدا ما را هم قبول کنند و جزو لبیک گویان باشیم.

یادآور می‌شود، در ادامه این جلسه، با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور از خانواده شهدای مدافع حرم و امنیت حاضر در جلسه همچون شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس، شهید آرمان علیوردی، شهید روح‌الله عجمیان، شهید شعبان نصیری، شهید حمید طباطبایی‌مهر، شهید جلال ملک محمدی، شهید محمدحسین مرادی، شهید ابوالفضل سرلک و شهید ابوالفضل نیکزاد تجلیل و قدردانی شد.
گالری تصاویر: