یکشنبه 15 مهر 1403

پیاده روی اربعین نمایش وحدت و برادری ملت های ایران و عراق

در نشست کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی استان آذربایجان شرقی پیاده روی اربعین نمایش وحدت و برادری ملت های ایران و عراق توصیف شد.


در نشست کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی استان آذربایجان شرقی که با حضور اعضای این کمیته، روز چهارشنبه(17 مرداد) در محل دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان برگزار شد، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی استان از اربعین به عنوان نماد بارز حرکت شیعیان و تجمعی بزرگی و حماسه ساز در جهان یاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر ایران نژاد پیاده روی اربعین را نمایش وحدت مسلمین و برادری ملت های ایران و عراق دانست و گفت: این حقیقتی است که به برکت نام و یاد امام حسین(ع) دشمنان اسلام و شیعه آن را بر نمی تابند.

وی با بیان این که باید از مودت و محبت حاکم بین مردم ایران و عراق به نحو احسن مواظبت شود، تصریح کرد: هرگونه رفتار نادرست در اربعین می تواند به سوژه رسانه های معاند و دشمنان اسلام و نظام اسلامی مبدل شود که شاید، قابل جبران نخواهد بود.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در این برهه تاریخی، همه ما مسئولیت داریم اجازه ندهیم کوچکترین انحرافی در اربعین ایجاد شود.

وی با تاکید بر اهمیت غنی‌سازی محتوای رسانه‌ای به ویژه در صدا و سیما در حوزه اربعین، گفت: پیشنهاد می شود برنامه‌هایی همچون "میزگردهای اربعین" با حضور کارشناسان مذهبی در شبکه استانی برگزار شود.

مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین در استان با اشاره به این ‌که برگزاری مراسم زیارت اربعین در ادارات و بقاع متبرکه یکی از برنامه‌ها است، گفت: در ۱۹ صفر، ادارات، بقاع متبرکه و امام زاده ها اقدام به برگزاری مراسم قرائت زیارت اربعین خواهند کرد.

وی برپائی نماز جماعت را حائز اهمیت دانست و از اعضای کمیته خواست نسبت به برپایی  نماز جماعت و اجرای برنامه های فرهنگی در مواکب اهتمام ورزند.

حجت الاسلام و المسلمین ایران‌نژاد محیط آرایی شهری را از دیگر برنامه‌های این کمیته عنوان کرد و گفت: شهرداری تبریز، محیط آرایی شهری را انجام خواهد داد تا فضای شهر آکنده از جلوه‌های اربعین شود.

در ادامه این نشست، هر یک از اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص  فعالیت های فرهنگی ارائه کردند.

 
  • #کربلا_طریق_الاقصی