شنبه 6 مرداد 1403

06 آذر 1402 - 14:59

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: پرچم فلسطین پس از طوفان الاقصی در جهان برافراشته‌تر شد.

گفت: نتیجه ستم‌های رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم و مقتدر غزه، برافراشته شدن پرچم با افتخار فلسطین بین همه ملل جهان است.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار شیخ عبدالله السالم از عالمان فلسطینی مقیم لبنان با اشاره به نبرد پیروزمندانه طوفان الاقصی گفت: پرچم فلسطین بعد از نبرد طوفان الاقصی در جهان برافراشته‌تر شد.

 

وی تصریح کرد: نتیجه ستم‌های رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم و مقتدر غزه، این است که پرچم فلسطین با افتخار بین کشورهای اسلامی و غیراسلامی برافراشته شود و بیشترملل جهان یکصدا از آرمان‌های قدس شریف حمایت کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی ظالم است، گفت: جمهوری اسلامی ایران به وظیفه اسلامی خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین که تحت ظلم قرار گرفته‌اند عمل می‌کند؛ حمایت از آرمان‌های فلسطین وظیفه مؤمنان و آزادمردان است.

 

وی گفت: امام علی(ع) درباره حمایت از مظلوم به فرزندانش وصیت می‌کند که «همواره دشمن ظالم و یار و مددکار مظلوم باشید». این توصیه در واقع تأکیدى است بر طرفدارى از حق و چه حقى از این بالاتر که انسان مظلوم را در برابر ظالم یارى دهد تا مظلوم به حقش برسد و ظالم از ظلمش دست بر دارد.

 

در ابتدای این دیدار نیز شیخ عبدالله السالم گفت: حق و باطل در نبرد طوفان الاقصی مشخص است اما دولتمردان برخی از کشورها سکوت کرده‌اند مانند کربلا که حق با امام حسین (ع) بود و باطل گروه یزیدیان بودند، اما بیشترمردم سکوت کرده بودند.

 

 

وی با اشاره به مقاومت مردم مظلوم و مقتدر غزه گفت که تا پیروزی نهایی حق بر باطل محکم ایستاده‌ایم، بر خدا توکل داریم و ایمان داریم که نصرت الهی نزدیک است.

 

این عالم فلسطینی در بخش دیگری از سخنان خود از حمایت کامل جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم غزه تشکر کرد و گفت: ایران اسلامی کشوری است که برادرانه و با تمام توان از آرمان فلسطین حمایت می‌کند و ما قدردان این حمایت‌ها هستیم.

 

وی همچنین با بیان اینکه آمریکای جهانخوار و کشورهای اروپایی از رژیم غاصب پشتیبانی می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر کمک آمریکا و اروپا به رژیم کودک‌کش صهیونیستی نبود، هرگز نمی‌توانست در طول این سا‌ل‌ها به مردم فلسطین صدمه بزند.