یکشنبه 15 مهر 1403

به همت کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان تهران برگزار شد؛

نشست علمی اربعین از دیدگاه رهبر معظم انقلاب

نشست علمی اربعین در منظومه فکری مقام معظم رهبری به همت کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان تهران در سالن وحدت مجموعه حج و زیارت برگزار شد.


 

نشست علمی "اربعین در منظومه فکری مقام معظم رهبری"، به همت کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی استان تهران امروز در سالن وحدت مجموعه حج و زیارت برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام دکتر حسن سعیدی در سخنرانی خود با عنوان "ظرفیت شناسی اربعین در پرتو اندیشه امام خامنه ای" به برررسی مراسم اربعین بعنوان پدیده ای اجتماعی پرداخت که از ابعاد و آثار مختلف فردی و اجتماعی برخوردار است.

وی با بیان اینکه اربعین بستری برای خودیابی و خودسازی است، برخی ابعاد اجتماعی اربعین را در کلام مقام معظم رهبری برشمرد.

وی با بیان اینکه اربعین پدیده ای فراملی و فرامذهبی است، گفت: اربعین پدیده ای تمدن ساز و رسانه ای وحدت بخش و احیاگر حق طلبی و عدالت خواهی است.

بر اساس این گزارش ، دکتر مسعود استاد حسین با موضوع "سبک زندگی اربعینی به عنوان نرم افزار تمدن اسلامی از منظر مقام معظم رهبری"، دکتر حسن ملکی با ارائه سخنانی در خصوص "اربعین به عنوان رسانه مؤثر در دنیای معاصر در اندیشه مقام معظم رهبری" و خانم دکتر مینو اصلانی با ارائه مقاله‌ای تحت عنوان "تعهد به خانواده در فرهنگ اربعین از منظر رهبر انقلاب" دیگر سخنرانان این نشست بودند که از شبکه عبرات نیز برای علاقه مندان پخش شد.

  • #کربلا_طریق_الاقصی