جمعه 28 اردیبهشت 1403

معاون استاندار کرمانشاه عنوان کرد :

زائران اربعین با انتخاب مرز خسروی وام قرض الحسنه دریافت کنند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: در راستای حمایت از زائرانی که مرز خسروی را برای سفر اربعین انتخاب کنند، با یکی از بانک‌ها تفاهم نامه‌ای منعقد شده که به زائران کربلا ۱۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه پرداخت شود.


به گزارش الاربعین به نقل از ایرنا «عبدالوحید محمدی»، شامگاه پنجشنبه در همایش نخستین جشنواره فناوری و گردشگری استان کرمانشاه، با اشاره به آغاز مسافرت ایام اربعین در استان کرمانشاه، تصریح کرد: تعدادی از مردم پیاده و تعدادی هم سواره سفر معنوی اربعین را آغاز کرده اند و در ورودی و خروجی شهر کرمانشاه زائران در حال عبور و مرور هستند و ما هم مفتخریم به خادمی امام حسین علیه السلام، کودکانمان را هم برای خادمی در موکب اباعبدالله الحسین تربیت کرده ایم.

وی با اشاره به مهمان نوازی مردم کرمانشاه خاطر نشان کرد: ما افتخار می‌کنیم به این میزبانی و حرکت عظیم اربعین، علاوه بر مباحث معنوی، برکات مالی و اقتصادی هم برای استان دارد.

وی ظرفیت های حوزه گردشگری استان کرمانشاه را بسیار بزرگ عنوان کرد و گفت: جاذبه های طبیعی، تاریخی، در زمینه دفاع مقدس، زیارتی‌ و حوزه سلامت از ظرفیت های گردشگری در استان کرمانشاه هستند.

محمدی گفت: استان کرمانشاه کلانشهر غرب کشور به طور سنتی و تاریخی مرکزیت خدمات غرب کشور بوده و طی سنوات گذشته این نقش حفظ شده ولی آنچه که باید در زمینه گردشگری استفاده می شده، محقق نشده است.

وی برنامه ریزی در حوزه ارتقای گردشگری در استان را مهم خواند و گفت: از موهبت های خداوند در استان باید به طور بهینه استفاده شود، ظرفیت های گردشگری فرصتی مناسب برای استان است؛ وظیفه ما این است که جایگاه تاریخی کرمانشاه را زنده کنیم؛ این کار مساعدت و همکاری دستگاه های مختلف را می طلبد.

محمدی گردشگری را در راستای اشتغالزایی به عنوان شغل ارزان و ساده دارای اهمیت عنوان کرد و افزود: حوزه گردشگری می تواند پیشران استان کرمانشاه باشد چرا که ظرفیت هایی چون طبیعت زیبا، تنوع آب و هوایی، آثار تاریخی و آثار دفاع مقدس، گردشگری مذهبی و زیارتی در استان فراهم است.

وی با اشاره به آغاز بکار بازارچه های ویژه اربعین از روز شنبه در استان کرمانشاه، گفت: مقرر شده است که در کنار مواکب اصلی استان با محوریت میراث فرهنگی بازارچه های مناسب برپا شود که هم از جهت خدمات دهی به زائرین اهمیت دارد و هم برکات اقتصادی آن شامل استان شود.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی در پایان از اصحاب رسانه و خبرنگاران تشکر و قدردانی کرد و گفت: اگر خبرنگاران و اصحاب رسانه نباشند مردم از دستاوردها مطلع نمی شوند و ما هم از مشکلات و اشتباهات خودمان اطلاع پیدا نمی‌کنیم؛ من دست همه کسانی که انتقاد می کنند را می بوسم و پذیرای انتقادات هستم.

وی اطلاع رسانی به موقع و امید بخشی به جامعه را رسالت خبرنگاران عنوان کرد و گفت: یکی از نکات مهمی که در اطلاع رسانی باید مدنظر قرار گیرد امیدبخشی به مردم است چرا که کارهای بزرگی در کشور و استان شکل می گیرد و اینها برای مردم امید بخش هست و موتور محرکی برای جامعه محسوب می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن عرض تسلیت در پی شهادت ۲ هموطن در حرم شاهچراغ و محکوم نمودن این حادثه تروریستی، گفت: هر زمان کشور به سمت دستاوردی می رود و آرامشی بر جامعه حاکم می شود، دشمن به دنبال تلخ کردن کام مردم است و اما " و مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین".

وی افزود: شهید حججی‌ را سر بریدند تا روحیه رزمندگان ما را تضعیف کنند ولی به اذن خدا با خلق حماسه برای این شهید، به فرموده حضرت آقا خداوند ایشان را عزیز کرد.

او تصریح کرد: دشمن خواست حاج قاسم را از ما بگیرد و مقام معظم رهبری فرموند؛ الان نام شهید سلیمانی خطرناک تر از حاج قاسم سلیمانی برای آمریکایی هاست‌؛ در حادثه شاهچراغ هم دیدیم که خواستند کام مردم را تلخ کنند اما شیر بچه ای را دیدیم که با غیرت مردانه به کمک پدر می شتابد، بچه شیعه یعنی این، که یک شیرمرد حیدری با دست خالی به شکار یک شغال مسلح می رود.

وی ادامه داد: این رشادت ها در حادثه شاهچراغ برای ما افتخار است، همانطور که حضرت امام‌ رحمه الله علیه فرمودند؛ " بکشید ما را ما زنده تر می شویم". ما پیرو امام حسین علیه السلام هستیم و شهادت برای ما افتخار است، کسی در ایران اسلامی از شهادت نمی ترسد، آرزوی جوانان این مرز و بوم شهادت است.

محمدی گفت: در خطه کرمانشاه که دروازه کربلا نام گرفته، اینگونه شجاعت ها و شهادت طلبی ها در میان جوانان کرمانشاهی بیشتر است؛ شهدای مدافع حرم معرف این ویژگی جوانان ما هستند.

پایان پیام /


آخرین اخبار