یکشنبه 15 مهر 1403

جلسه شورای قرآنی اربعین برگزار شد.

جلسه شورای قرآنی اربعین با حضور اعضای این شورا برگزار و طی آن تمهیدات لازم برای انتخاب و اعزام کاروان قرآنی به اربعین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.


جلسه شورای قرآنی اربعین با حضور مسئولان کمیته فعالیت‌های قرآنی ستاد فرهنگی اربعین، سازمان اوقاف و امور خیریه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جامعه‌المصطفی العالمیه، شورای عالی قرآن و کمیته اعزام و دعوت از قاریان جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

سیدمحمد موجانی، مسئول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین، با اشاره به برگزاری این جلسه در مورد مباحث مطرح شده، گفت: در این جلسه در مورد سیاستگذاری در حوزه فعالیت‌های قرآنی اربعین، هم‌افزایی و مشارکت و وحدت‌رویه در اعزام قراء در ایام اربعین و حمایت از دستگاه‌ها و نهادهایی که در فعالیت‌های قرآنی اربعین فعال هستند، بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: بر همین اساس مقرر شد، کمیته فعالیت‌های قرآنی ستاد فرهنگی اربعین به عنوان متولی فعالیت‌های قرآنی ستاد، مسئول هماهنگی و برنامه‌ریزی و سیاستگذاری فعالیت‌های اربعین باشد و ذیل خط‌مشی‌ها و سیاست‌های کمیته اعزام و دعوت از قاریان فعالیت داشته باشند.

موجانی تصریح کرد: همچنین مقرر شد بعد از اتمام فراخوان دعوت از قاریان جهت ثبت‌نام در کاروان، جلسات دیگری برگزار و نفرات اعزامی و تعداد قاریان هر نهاد مشخص شود. 

مسئول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین همچنین اظهار کرد: در بخشی از این جلسه از حمایت و پشتیبانی‌های سازمان اوقاف و مرکز امور قرآنی این سازمان در سال گذشته ابراز رضایتمندی شد. 

یادآور می‌شود در این جلسه حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، محمدتقی میرزاجانی، مسئول دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم، سیدمحمد موجانی و محمدحسین فراهانی به عنوان نماینده کمیته فعالیت‌های قرآنی ستاد اربعین، سلطانی و گودرزی به نمایندگی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور داشتند و حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی و تقی‌پور به نمایندگی از جامعه‌المصطفی العالمیه و سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن به صورت آنلاین در جلسه حضور داشتند. 

این جلسه به میزبانی شورای عالی قرآن در محل این شورا برگزار شد، همچنین مقرر شد جلسه آینده به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه برپا شود.

منبع:ایکنا

  • #کربلا_طریق_الاقصی