یکشنبه 17 تیر 1403

اولین همایش بین‌المللی مهدویت تجلی‌گاه غدیر در عراق برگزار شد.

اولین همایش بین‌المللی فعالان مهدوی با شعار "مهدویت تجلی‌گاه غدیر" با حضور دهها تن از اندیشمندان، صاحب نظران، کارشناسان و فعالان حوزه مهدویت از ۱۵ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران درعتبه کاظمین در بغداد پایتخت عراق آغاز به کار کرد.


اولین همایش بین‌المللی مهدویت تجلی‌گاه غدیر در عراق برگزار شد.

این همایش بین المللی روز سه شنبه به همت جمعی از فعالان مهدویت از بیش از ۱۵ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران، جمهوری عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، اسپانیا، مصر، استرالیا، روسیه، آفریقا، اندونزی، آرژانتین ، آلمان و هند با هدف تعامل، هم افزایی میان فعالان حوزه مهدویت و معرفی ساختار مشخص برای سازماندهی و تداوم ارتباط و زمینه‌سازی جهت اجرای برنامه‌های مشترک و مناسبتی به خصوص در اربعین حسینی (ع) برگزار گردید.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو خبرگان رهبری از استان اصفهان یکی از سخنرانان این همایش در سخنان خود با اشاره به کلام رهبرمعظم انقلاب اسلامی که امانت رهبری و امامت جامعه اسلامی از ۱۱ هجری تا ۲۶ هجری به منزله یک انسان ۲۵۰ ساله است که رهبری انقلاب اسلامی کتابی در این خصوص نگاشته اند، گفت: غدیر آغاز امامت و ظهور امام زمان (عج) زمان خاتمیت این امامت است.

وی از اهداف برگزاری این همایش را ، نزدیک شدن افکار مهدویت در جهان اسلام به یکدیگر عنوان کرد و افزود: مقاومت اسلامی که در منطقه در حال انجام است می بایست رنگ و بوی مهدویت پیدا کرده و توجه ای ویژه به امامت امام زمان (عج) داشته باشد.

 

فریبا علاسوند، عضو هیات علمی پژوهشکده زن و خانواده از ایران نیز از دیگر سخنران این همایش بود که در سخنان خود موضوع تهدیدهای آخری الزمانی برای خانوانده مبتنی بر حدیث پژوهی مهدویت ارائه کرد.

سید ریاض الحکیم ازعراق، آیت الله الشیخ سامی از کشور مصر، شیخ محمد الشقیر از لبنان، شیخ ابراهیم الصمیدعی ازعراق و آیت الله نجم الدین طبسی از جمهوری اسلامی ایران دیگر سخنرانان اولین روز این همایش بودند.

در این همایش دو روزه علاوه برعلمای شیعه، تعدادی از برادران فعال اهل سنت در حوزه مهدونیت نیز حضور دارند

کارگروه‌های تخصصی "فرهنگ و رسانه "، "خانواده" و" اندیشه و بیان" در دومین روز این همایش ، نشست های کارشناسی خود را برگزار می کنند و در پایان همایش و مراسم اختتامیه نیز مصوبات همایش اعلام خواهد شد.

  • #کربلا_طریق_الاقصی